Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvor lang tid til at køre ny hest ind?
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 21:26

Jeg får ny hest i morgen.

Den bliver hentet i Jylland mellem 8 og 9, og så tager det jo 4-5 timer at køre til Sjælland.

 

lad os sige han er der kl 13.

Hvor lang tid bruger man på at en ny hest kommer?

Kan jeg tillade mig at gå kl 15, da vi skal til reception.

 

han bliver først lukket ind ved siden af foldkammerat, og derefter på fold.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm....
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 22:21

Det er jo lidt et svært spørgsmål at svare på inden hesten kommer, personligt ville jeg bruge noget mere tid. Jeg ville ikke være afhængig af at skulle noget.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaaaa
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 23:05

jeg ville ikke lade ham komme på fold. Ikke når du ikke selv er der. så giv ham noget hø/wrap og lad ham stå inde og så luk ham ud lørdag

 



6
0
Svar på denne tråd
 
 Transporttid
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 09:00

Nu ved jeg jo ikke hvordan han bliver transporteret, men hvis det er en lejlighedstransport, siger min erfaring, at tidspunktet for ankomst kan rykkes temmelig meget i forhold til det forventede.

 

Birgitte


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ny hest
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 09:45

Jeg ville også satse på at de skulle stå inde til du har god tid, skal du nå noget er det helt sikkert at det tager flere timer, har du derimod god tid tager det måske 15 min.

 

Jeg ville iø også lægge noget mere tid af til transport medmindre det kun er din der er med fra A-B. Har selv prøvet at vente 3 timer ekstra hvor det var et transport firma, og jeg havde tilmed to af de fire der kunne være i bilen.

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 mit forslag
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 10:17

jeg vil sige det kommer an på hvordan hesten reagere :)

 

Jeg ville hvis hesten er nervøs og generelt meget oppe at køre, så ville jeg lade den blive inde og stadig tage til reception. (det er jo også vigtig den får ro)

 

og omvendt hvis ikke den reagere sønderligt meget på det hele, så ville jeg sætte den på folden og igen stadig tage til reception.

2
0
Svar på denne tråd
 
 hejehej
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 12:43

Uha, det kommer meget an på hesten, synes jeg.

 

Jeg fik min hest hjem den 1. august. Vi (min far og jeg) kørte hjemmefra kl. 8 om morgenen, ud efter trailer og så ellers til Esbjerg og få foretaget en handelsundersøgelse og tage hesten med hjem. Min far er ikke vant til at køre med hest og vi tog det derfor stille og roligt. Vi ankom til opstaldningsstedet ved halv 6-6 tiden om aftnen. Da Quark (min hest) kom ud af traileren var han meget opmærksom, men reagerede ikke voldsomt på noget. Han kom ind i sin boks og små 5 minutter efter stod han stille og roligt og spiste hø. Vi besluttede os så for at smide ham på fold med de andre. Det gik så fint! Og små 10 minutter efter var der ro i folken, og alle gik stille og roligt og græsede.

Derefter blev vi enige om at gøre traileren ren og få den afleveret, så min far også kunne komme hjem.

 

Jeg kørte tilbage til opstaldingsstedet efter 4 timer og der var helt roligt, så jeg tog hjem igen og kom først dagen efter. Opstaldningsstedet holder øje og tjekker hestene ofte, så jeg var helt rolig.

 

Pøj pøj med din nye hest :)


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

1
0
Svar på denne tråd
 
 Opsyn...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2014 14:20

Tillykke med hesten

 

Når jeg har fået nye heste i stalden foretrækker jeg at de kommer i boks og vænner sig til de andre natten over...

 

Men er stalden tom, så ville jeg ikke være bekymret for at sætte den på fold alene - hvis altså hegnet er i orden og der er afstand mellem foldene (flyvende forben og hegn er noget skidt..)

 

jeg ser det som mit ansvar som opstaldnings vært at holde skarpt opsyn med nye heste.. Har jeg ikke mulighed for det får ejeren det at vide på forhånd! Men det er ikje sikkert at alle ser sådan på det..


 

 

Kristina

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider