Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Sår og hævelser på mulen
Forfatter: 
Dato:  08-09-2014 21:48

Min hest fik sidste år på denne årstid, grimme sår på mulen.

Han har i løbet af sommeren haft lidt små/mindre sår på mulen og nu har han igen fået et voldsomt udbrud på mulen, ligesom da det startede sidste år. Det heler op og går i sig selv i løbet af vinteren. Dyrlægen er inde over og vi har prøvet behandling for sommersår uden held. Nogen der har set noget lignende eller har en ide? Div. dyrlæger trækker på skuldrene og vi har dyrlæger i hele landet og Sverige inde over.

Billede

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 En af mine...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2014 11:29

... har noget lignende. Dyrlægen var lidt på bar bund, men mener at han er blevet stukket og har kløet huller i skindet ved at gnide sig mod stort set alting. Der er så gået en smule betændelse i de små sår, som duppes med klorhexidin og smøres med en helende creme.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er der taget
Forfatter: 
Dato:  09-09-2014 13:13

Prøver af væv mm ?

 

Jeg sidder og tænker om det kan være et dyr der har levet/udviklet sig der inde og nu er kommet ud og så efterfølgende er hud mm jo irriteret og måske betændt ?

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Melanomer.
Forfatter: 
Dato:  09-09-2014 19:49

Er der blevet taget prøver af dem, for at se om det er melanomer?

 

Det kunne nemlig godt ligne lidt.


Bettina

AQHA Daisys All Spirit

0
0
Svar på denne tråd
 
 biopsi
Forfatter: 
Dato:  09-09-2014 22:23
Han er blevet behandlet mod parasitter/orm, men da dette ingen effekt har haft, er næste skridt en biopsi. Jeg er frustreret over det bare bliver ved med at komme. Han har haft det i et år nu og alle dyrlæger er på bar bund.
0
0
Svar på denne tråd
 
 denne artikel
Forfatter: 
Dato:  10-09-2014 08:13

Prøv at læs denne artikel:

 

www.landbrugsinfo.dk/Kvaeg/Foder/ Grovfoder/Giftige-planter/Sider/ Fotosensibilitet_hos_husdyr.aspx

 

Tænker, er der tegn på leverskader i blodprøverne?

 

Prøv at gennemgå foldene og se hvilke planter der er og sæt dig en dag og se på hvilke planter din hest går efter.

 

Rigtig god bedring.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider