Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Halt / ikke rengående hest
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 14:25

Hej HN

For en uge siden skulle jeg have undervisning på hesten, da min underviser så at han ikke var rengående, og kunne også mærke at han ikke gik som han skulle. Longerede ham bagefter et par runder hver vej, og vi fandt ud af at det var venstre forben.
Der var dog ikke noget at mærke eller se på benet, og han var heller ikke stok halt.

Har ladt ham stå en uge, hvor han bare har gået på folden og hygget sig. Idag ville jeg så tage ham et par runder i longe igen for at se om han var blevet rengående.
Det var han desværre ikke, og kunne se det mere tydeligt denne gang.

Vil i foreslå at jeg lader ham stå en uge eller mere og ser det an, eller ville i få en dyrlæge ud og se på det inde for de næste par dage?
Han skal have smed på mandag, så vil også lige få ham til at se på hoven.

Hilsen Simone

0
0
Svar på denne tråd
 
 halt ....
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 20:53

Hej

 

Når der ikke umiddelbart er noget at se ville jeg nok lige ringe til dyrlægen og høre om hvad du skal gøre.

 

Alt efter årsagen kan der jo være vidt forskellige behandlinger.

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  05-09-2014 09:41

i henhold til dyrekøbte erfaringer ville jeg få dyrlægen ud og tjekke om der kan være noget. Er der en lille skade kan denne blive slem hvis der ikke reageres.

Min har f.eks. udviklet knoglenydannelser, som kunne have været undgået hvis der var ledbehandlet tidligere i forløbet.

 

Så har jeg en halt hest, hvor jeg ikke kan se en direkte årsag kommer dyrlægen altid ud her.

 

mvh

Mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

1 års ox hingsteplag sælges, ses min profil for flere oplysninger :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  05-09-2014 12:57

Som Mie vil jeg også anbefale dig at få fat i dyrlægen med det fluks.

 

Hvis der ikke er helt oplagte årsager til haltheden, som du selv kan se - så ville jeg helt bestemt få en dyrlæge ud (og find en der kan lave scan/røngten eller kør på klinik) - det kan jo være et hav af ting, hvoraf noget kan være behandlingskrævende.

 

MH Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Halt.....
Forfatter: 
Dato:  05-09-2014 14:43

Dyrlægen vil blive tilkaldt hurtigst muligt, og så må vi se hvad han siger!

tak for svarene :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider