Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 fodre med vådt afslået græs
Forfatter: 
Dato:  17-08-2014 10:46

Jeg syntes at ha hørt engang man ikke må fodre heste med vådt græs der slåes af med feks leen passer det eller er det en vildand?Jeg har en hest der skal ha boksro en uges tid så jeg tænkte at jeg sammen med hø ville slå græs fra græsmarken af med leen,men nu regner det jo næsten konstant så jeg er lidt i tvivl om der sker noget ved det.De bliver fodret med det samme med det afslåede græs og de får ikke mere af gangen end de kan spise det på en halv time.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  17-08-2014 12:06

Nu har jeg ikke hest, så det er andre ting jeg tænker på her: Jeg plukkede engang en stor pose græs til mine marsvin. Aften duggen avr ved at falde på, og da jeg ville fodre marsvinene en lille time senere, var græsset brændt sammen. Det var varmt i posen og en pæn del var blevet hvidt.

 

Så det kommer ihvertfald an på hvor hurtigt du for giver det til hesten.


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 I min verden
Forfatter: 
Dato:  17-08-2014 15:05

kan jeg ikke se forskellen på om hesten selv spiser græsset eller om du slår det for den. Dog vil jeg ikke slå for meget ad gangen men give den flere portioner ad gangen.

 

 

Rikke

1
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan sagtens...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2014 16:24

give afklippet/slået græs til hesten, også selvom det er slået i regnvejr, så længe det er friskslået.

 

Hvis græs ligefrem skimler på en time, vil jeg jo vove den påstand, at det ikke var frisk da det blev lagt i posen.....

 

Dorte

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 09:23

Mange tak for svar jeg har vovet pelsen og ja det skal nok være små mængder af gangen og slet ikke ligge i en plasikpose i noget tid .

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 16:38

altid lært at maskinslået græs, må man ikke fodre heste med. Men langt, frisk græs slået med le fik mine heste ofte, da jeg boede hjemme.

 


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 08:06

Ok sine det har jeg så ikke lige hørt før men man lærer så længe man lever.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 12:06

jeg bruger da tit leen til at slå af med på hestefolden. har da også brugt den til at slå græs af med, da mine heste stod et sted hvor der ikke var mere græs på folden, og der var mulighed for at slå græs af et andet sted

men der imod så må man ikke bruge plæneklippet græs, pga farer for olierester mm



0
0
Svar på denne tråd
 
 Mulehår
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 15:04

De bruger deres mulehår til at genkende giftige planter på folden udfra duft og form. Når det er slået, fratager man hesten denne mulighed.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Plæneklippet græs
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 22:38

Plæneklippers græs må man rigtig nok ikke give. Ikke fordi der er fare for olie rester, men fordi det er så fin slået at det kan klumpe i halsen og give spiserørsforstoppelse.. Og det kan være ret voldsomt..

Min far ville ikke høre efter og gav dem det alligevel når jeg ikke var hjemme, og en dag stod min hest med og hostede helt vildt og så med snot/savl og andet ud af mund og næse. En nabo måtte stoppe en slange i hesten for at løsne det. Min far gav dem aldrig plæneklippet græs igen...

 

derimod od er de helt fint med le :)

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider