Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Horselux easy/regulator complete/?
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 20:02

Jeg har seks shetlandsponyer, som skal fodres hen over vinteren. Pt går de på græs og får vitaminbolcher, men specielt den ene pony får en irriterende tiggende adfærd af at blive håndfodret, så når de er tilbage i løsdriften, skal de bindes op og krybbefodres. Men med hvad?

 

Jeg hældte egentlig til roepiller og Salvimin Grøn, da det har fungeret godt til mine heste tidligere, men min mand foretrækker et færdigt foderprodukt. Han husker vist med gru, hvordan han skulle blande af flere forskellige ting, da vi havde større heste.

 

Hvis jeg skal imødekomme hans ønske, tænker jeg at bruge enten Horselux Easy eller Regulator Complete. Hvad er mon bedst? Jeg regner med at give dem fri adgang til wrap, så krybbefoderet skal ikke indeholde en masse ekstra FE. To kunne trænge til at tabe sig lidt, men ellers er de faktisk i pænt huld af shetlændere at være.


mvh Stine

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 her....
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 22:00

Jeg fodre mine 3 heste på Easy - den ene en Shetter. Det er billigt, lille mængde, hestene er pæne at se på, og kan lide foderet

 


KH Christina :)

 

Sygeplejerske, mor til Isabella, ryttermærkedommer og ejer af Adea

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  05-08-2014 09:22

 

Regulator Complete er også kun vitaminer, så hvis du giver det kan du lige så godt også give salvmin grøn kun.

 

Easy er fuldfoder, så vil din mand havde fuldfoder så skal det være det. Men på den anden side er det også kun et produkt hvis du vælger kun og give vitaminer.

OGså ville jeg proppe grovfoderet i slowfeeder ;).


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forslag
Forfatter: 
Dato:  05-08-2014 16:55

Hvad med Salvana minimax?

Eller Equsana pleasure?

 

Begge dele kan bruges sammen med wrap alene


StrongStep - for stærke og modstandsdygtige hove

 

Fotograf Heidi Glisborg

* stort arkiv med stævnebilleder * studiefotos af heste

 

www.wpets.dk

Kvalitetsudstyr til hest & hund

 

http://www.fuldblodsaraber.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  05-08-2014 19:26

Tak for jeres input :-)

 

De vil ikke æde Salvimin Grøn alene... Måske er det det samme med RC, jeg kender ikke produktet - troede faktisk, at der måske var lidt halløj i ud over vit/min. Men så skal det nok ikke være det.

 

Easy er et fuldfoder for de meget nøjsomme ikke? Jeg kan læse, at de kun skal have 100 g pr. 100 kg pony, så for mine dyrs vedkommende er det mellem 150 og 250 g. gætter jeg på. Det er ikke meget mere end ved RC, så det er vel begrænset, hvad de kan have tilsat?

 

Heidi, jeg kender slet ikke dine produkter - googler lige :-)

 

Det er svært for mig at vælge, fordi jeg ikke har noget foretrukkent ;-) så jeg modtager gerne flere input.

 

Hov, og jeg har forresten to slowfeedernet, som jeg glæder mig til at afprøve :-)


mvh Stine

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  05-08-2014 21:02

 

Easy har en del lucerne i, så det er ikke bare kedeligt pelleteret vitaminer. Min lever af 400 g om vinteren + grovfoder ad libitum og bliver brugt næsten hver dag.

 

Mangler man energi eller huld så fiberpiller udover slf. hø/wap ad libitum.

 

Men nej RC er bare vitaminer, intet halløj i det.


Nu med eget ponydyr

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-08-2014 21:09

Ville tage Easy og så grovfoder for resten


 

 

*Følg drengene på FB: Her *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Regulator Complete
Forfatter: 
Dato:  05-08-2014 21:17

Jeg forstår ikke lige at RC kun skulle være vitaminer? Det reklameres da som et fuldfoder, som kun behøver suppleres med hø/wrap.

 

Mvh Louise :)



Araberen blev skabt af Vinden.
Han er den vind, jeg lever af...

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-08-2014 21:29

Alt der gives med vitaminer er tilskudsfoder, intet må egentlig kaldes et fuldfoder da det ikke indeholder de mange kg grovfoder en hest skal have i sin daglige kost...

 

RC er koncentreret, pelleteret vitamin/mineral, og daglig mængde er lille, men dækker ind alene ved siden af grovfoderet...

 

Easy er f.eks med lucerne og grønpiller, dermed ikke pelleteret som RC...


 

 

*Følg drengene på FB: Her *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Regulator
Forfatter: 
Dato:  05-08-2014 21:57

Jeg mener ikke man kan sammenligne regulator og salvimin grøn. Salvimin er ren vitamin/mineral med en daglig tildeling på 100-150 g om dagen.

 

Regulator indeholder udover vitaminer/mineraler også protein og flere fe pr kg. Daglig tildeling er 300-400 g om dagen. Hvis hesten vil spise det rent kan hesten sagtens dækkes ind på RC og strå.

 

Easy indeholder endnu flere fe pr kg, ca samme mængde protein. Det er en müsli, så det fylder noget mere end RC. Daglig tildeling ca 500 g.

Easy er smart fordi det dækker ind ved så lille mængde og det fylder lidt i krybben, men jeg vil kun bruge det hvis hesten tåler rigelige mængder stråfoder, da der ikke er voldsomt meget magnesium i det.

 


Mvh

Mette

 

 

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

 www.lille-hovgaard.dk

 

Vi har en ledig plads pr. 1. september

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  06-08-2014 09:45

 

Mange snakker om RC som om det er fuldfoder - derfor underede jeg mig også over da jeg fandt ud af det kun er vitaminer.

 

Easy er 100 g pr. 100 kg hest.


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 RC er ikke kun vitaminer....
Forfatter: 
Dato:  06-08-2014 15:34

det er lavet så der er vitaminer, mineraler, urter der støtter fordøjelsen/smagen OG 14% protein samt knapt 7 % fedt fra sunde frø.
Derfor kan RC sagtens bruges som eneste krybbefoder/ "fuldfoder" (mærkelig betegnelse) sammen med grovfoder der dækker øvrige energi, fibre, protein osv....

RC dækker ved mindre mængde end Easy og ved lidt større mængde end de helt koncentrerede vitaminer-mineraler, som SG.


 

Opstaldning Sorø;gode og sikre forhold.

Working Equitation bane, ridehus og masser af terræn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak igen
Forfatter: 
Dato:  06-08-2014 21:11

Nu er jeg i hvert fald blevet klogere!

 

Jeg tænker, at både RC og Easy kan bruges. Equsana pleasure vit kunne også være en mulighed. Færrest FE giver RC vist, men forskellen er ikke så stor. Måske jeg prøver med RC først, det er jo ikke sikkert de gider æde det alene.

 

Tak for hjælpen :-)


mvh Stine

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider