Jeg synes, at det er supergodt, at du har fokus på balancen mellem zink/kobber for den ér overordentlig vigtig.
Zink er godt - men hvis man uden at tænke over det hælder store mængder zink i dyret, uden at afpasse med kobber, får man problemer.
Den danske jord er ofte kobberfattig, hvorfor dette bliver endnu vigtigere. Du skal finde et vitamin/mineralprodukt der er højt i kobber eller hvis du vælger et biotinprodukt der er højt på zink fordi biotindelen er høj, så skal du måske give et kobbertilskud af en art.
Jeg har en hest der absolut ikke bryder sig om kobbertilskud i hverken flydende eller pulverform, så han får equsana pleasure vit, der er danskproduceret og dermed tilpasset de lave kobberforhold i dansk jord (jeg har endnu ikke fundet et produkt med højere kobberindhold), så hans foderplan kan godt tåle et tilskud med ekstra zink hvis det skulle være, men ikke for meget stadigvæk.
Et foderprogram er altså guld værd når man begynder at give div. tilskud, så kan man se hvornår man skubber balancer man ikke skal skubbe til, selv om det sker i bedste mening.