Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Biotintilskud
Forfatter: 
Dato:  06-07-2014 12:31

Jeg overvejer biotintilskud til mine heste og har surfet lidt rundt.

Kan se dem der primært anbefales er havens, hoof pak eller solanum.

Har kigget på dem, og havens har 5000 mg biotin, hoof pak 1900 mg og solanum 12500 mg. De indeholder alle udover biotin også zink og kobber, men zn/cu forholdet er meget forskelligt.

I havens er forholdet ca 3,5, hvilket jo er det man normalt anbefaler i foderet, mens det i de andre er væsentling højere. Men har det betydning, når vi taler biotintilskud eller handler det bare om at få mest muligt biotin?

Håber der er nogle der har lidt mere erfaring med det end jeg har.

Mvh

Mette

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

www.lille-hovgaard.dk

Vi har en ledig plads pr. 1. september

0
0
Svar på denne tråd

Hoof Health Biotin
Forfatter: 
Dato:  06-07-2014 14:53

Hej Mette,

Jeg vil anbefale Hoof Health Biotin. Den dækker med alle nødvendige mineraler, og så koster det ikke en herregård. Under kr. 200,- til to måneders forbrug :-)

Jeg kunne se effekten efter ca. 3 måneder ....

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  06-07-2014 15:36

Jeg har prøvet stortset alle produkter på markedet tror jeg. Både de billige og de mega dyre.
Ingen effekt.

Da jeg smed ham over på Havens Equiforce Foot kunne jeg se forskel efter kun 1 måned hvor der var forbedring. Han fik det et år og hans hove blev SÅ flotte.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-07-2014 21:41

Jeg synes, at det er supergodt, at du har fokus på balancen mellem zink/kobber for den ér overordentlig vigtig.

Zink er godt - men hvis man uden at tænke over det hælder store mængder zink i dyret, uden at afpasse med kobber, får man problemer.

Den danske jord er ofte kobberfattig, hvorfor dette bliver endnu vigtigere. Du skal finde et vitamin/mineralprodukt der er højt i kobber eller hvis du vælger et biotinprodukt der er højt på zink fordi biotindelen er høj, så skal du måske give et kobbertilskud af en art.

Jeg har en hest der absolut ikke bryder sig om kobbertilskud i hverken flydende eller pulverform, så han får equsana pleasure vit, der er danskproduceret og dermed tilpasset de lave kobberforhold i dansk jord (jeg har endnu ikke fundet et produkt med højere kobberindhold), så hans foderplan kan godt tåle et tilskud med ekstra zink hvis det skulle være, men ikke for meget stadigvæk.

Et foderprogram er altså guld værd når man begynder at give div. tilskud, så kan man se hvornår man skubber balancer man ikke skal skubbe til, selv om det sker i bedste mening.

0
0
Svar på denne tråd

Tak....
Forfatter: 
Dato:  07-07-2014 21:38

Tak for jeres input!

Mia *Hector*: jamen selvfølgelig jeg havde ikke lige gennemtænkt mit indlæg for selvfølgelig skal det samlede zink/kobber forhold i foderplanen være "korrrekt", så det må en tur i foderprogrammet.

Jeg var nok bare så optaget af at sammenligne biotintilskud, at jeg slet ikke tænkte i samlet tildeling.

Mvh

Mette

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

www.lille-hovgaard.dk

Vi har en ledig plads pr. 1. september

0
0
Svar på denne tråd

Ungulat
Forfatter: 
Dato:  07-07-2014 22:21

Jeg er ved at afprøve st. Hyppolyt ungulat til min vallak. Han har dog kun fået det i 4 dage, så selvfølgelig ingen effekt endnu. Men har kun hørt godt om det.

Dog er det ikke et biotin tilskud, men mere blandet. Det dufter vildt godt af forskellige urter.

Til min gamle hest brugte jeg blue hors biotin. Det virkede rigtig godt. Men tog næsten et år, som den slags jo nu engang gør. Men han hove endte med at være sunde og stærke.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider