Tak for svarene - til hverdag bliver det intet problem at tage dem ind ved 07-08 tiden. I weekenden sker det jeg sover til kl 09 ( B menneske ). Men så må jeg bare stå op og tage dem ind, og så krybe i seng igen 
Det er desværre Pinot - den sorte - som i et foldstunt ala "se hvor hurtig jeg kan løbe ned af bakke og bukkespringe samtidig" har trådt forkert, og har fået en gaffelbåndsskade 
Jeg havde "fornøjelse" af at se ham tåge rundt på folden den dag, hvor han så altså lige pludselig var halt og hævet.
Heldigvis er det en lille skade på et forben, og den sidder iflg dyrlægen et "godt sted" især fordi han jo er dressurhest på M-niveau, og ikke springhest. Og da jeg jo med det samme opdager skaden, så gik jeg i gang med koldt vand, mikrofold, køleler ect samme dag som skaden opstod. Og han blev scannet og fik medicin i dagene efter. Som dyrlægen sagde er det sjældent for ham, at se en gaffelbåndsskade "så frisk".
Samtidig er Pinot jo kun 7 år, dvs ung og med god helingspotentiale. Han er så god til at stå stille, og har nu stået i 3 uger, og kun trisset stille rundt. Så i går var første gang jeg så ham trave - heldigvis rengående
.
Ved at jeg har dem hjemme, så kan han få optimal behandling, venepumpemassage x 2 dagligt. Kompressionsstaldbandage på boks, og BOT på fold. Små gåture på hård bund x flere dagligt. Så meget så mulig fold, men ikke døgnfold. Og til vinter kan jeg have ham stående hjemme, så han kan komme ud på fold 10-14 timer i døgnet, hvilket er optimalt længere henne i et genoptræningsprogram for en gaffelbåndsskade. Og jeg har jo ikke travlt, fordi jeg har Caspian, som lige er startet op med at gå stævner på C-plan, så jeg har nok at ride på 
Så oddsene er rigtig gode for at han bliver ridehest igen.
Men de F...p...... regnklæg skal ikke lige ødelægge noget lige nu !
mvh Charlotte