Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp! Tilvænning af foder, hø og wrap
Forfatter: 
Dato:  03-06-2014 09:41

Hej igen! :-)

Så kommer jeg med endnu et spørgsmål! Jeg henter min nye hest hjem på fredag. Jeg står klar med et nyt foder, samt nyt hø og wrap som den aldrig har fået før..

Den går på græs hele dagen hos ejer, og om natten får den hendes hø og wrap. Mit spørgsmål er derfor om jeg behøver at tilvænne den mit hø og wrap nu hvor den ER vant til hendes?

Og til sidst: Hun giver den kun en lille daglig dosering af rene vitaminer og mineraler - Jeg har købt en færdig blanding fra duvil. Skal dette foder tilvænnes langsomt? Hvis ja, hvor meget skal jeg så starte på?

På forhånd tak!!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  03-06-2014 11:13

blande hø og wrap, mest hø og langsomt sætte op i wrap

Kraftfoderet ville jeg starte med at give 100 gr. pr. dag de første 4 dage og sætte 100 gr op hver 3. - 4. dag

2
0
Svar på denne tråd

glidende overgang
Forfatter: 
Dato:  03-06-2014 11:27

Man plejer at sige, at man skal tilvænne nyt foder over 14 dage. Det er er en god idé at købe lidt foder, hø og wrap af hende, så du langsomt kan overgå til eget foder.

Tillyke og held og lykke med din hest

1
0
Svar på denne tråd

tilvænning
Forfatter: 
Dato:  03-06-2014 11:43

høet og wrappen ville jeg ikke være bekymret for, medmindre din wrap er meget våd i forhold til hendes, så ville jeg give mindre wrap og mere hø i en periode.

Krybbefoder ville jeg som Jeanette tilvænne langsomt til, evt købe nogle af hendes vitaminer til at supplere op med i tilvænningsperioden.

mvh

Mie

Med de fire skønne arabermuler <3

1 års ox hingsteplag sælges, ses min profil for flere oplysninger :)

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2014 22:04

Før du begynder på at smide en masse foder efter en hest på græs, ville jeg hører nuværende ejer om den har svært ved at holde huld, for så bliver den jo for tyk med en masse foder, hø og wrap.

ved godt det ikke var det du spurgte om...

Sælges:

DV plage/føl, både hopper og hingste. Efter Laurino, Boney M, Sunny Boy og Zack... se præs.

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider