Min gamle Chanell har haft en ligament skade i venstre bagben tilbage i 2011. Her var det et ligament, der hæfter fra gaffelbåndet til kodeledsknoglen og skaden sad lige ved påhæftningen til kodeledsknoglen. Hun var ikke synligt halt i skridt, men det var tydeligt i trav.
Dyrlægen ordinerede "boksro" i 3 måneder, forstået på den måde at hun gerne måtte komme ud alene på en lille sygefold (2-3 x boksstørrelse) om dagen. Jeg måtte ikke gå med hende, ingen medicin, ingen bandager/gamacher, ingen specialsko - hun skulle bare have ro(dejlig billigt
).
Efter de 3 måneder var hun til tjek hos dyrlægen, hvor hun var haltfri. Dyrlægen ordinerede yderligere en måneds fri, men nu måtte hun godt komme på almindelig fold med andre heste. Efter den 4. måned var gået, gik vi igang med genoptræning.
I den første måned skridtede vi næsten hver dag ½ time enten på asfalt eller på mit daværende opstaldningssteds travbane. Så gik vi ligeså stille igang med trav. Chanell har altid været lidt hardcore og efter 3 måneders genoptræning var vi på fuldt blus igen og vi har ikke mærket noget til skaden siden.
Chanell er lige blevet 26 år i går, så hun var 23 på skadestidspunktet. Dyrlægen troede faktisk ikke, at hun ville komme sig pga hendes alder, men som sagt, så er hun total hardcore

Held og lykke med din hest, jeg krydser fingre for, at den kommer sig ligeså fint som min Chanell 