ja efter at have opdaget at hesten havde mega ondt i ryggen
pga en skæv sadel, for lidt stopning og det stopning der var i den var klasket sammen og havde lavet en kant, så er det supert at få at vide man har en hest man kan gå igang med igen efter knap 3 uger

Første uge gik med pause og udstræk,massage af mig(da jeg efter et par dage kunne få lov til at røre ryggen)
Derefter kiopraktor(hold da op hvor den dame kan noget med hendes hænder
)
Og selfølgelig sadelmager som nu afgør hvornår jeg kan komme på hesteryg igen da sadlen lige skal sendes tilbage til mig (men vedkommende var der onsdag d 21 maj og jeg kan forvente den hjem igen i starten af den kommende uge så det kan man vist kalde for hurtig ekspedition
)
Grunden til jeg opdagede det så hurtigt var at jeg undrede mig over hvorfor hesten stod næsten stille i overgangene mellem galop/trav og blev mere og mere ponytvær og ville ik ret godt gå fremad..trods at han har en tendens til at være doven.. 
Der opdagede jeg en hest som var ved at kravle op ad en væg for at komme væk fra os der undersøgte hans ryg(skal lige sige jeg er rutineret rytter der rider træning på la niveau og før i tien m niveau og er meget obs på min hestes helbred.man kan sagtens kalde mig pyldret og han blir tjekket fra top til tå hver dag men det er svært når han ik gav udslag før efter et stk tid mht ryggen)
Så det her er en påmindelse til andre at lytte til deres mavefornemmelse selvom de måske har en hest som min som ik gir de store ændringer når de får ondt.
Min lavede ingen ballade.det eneste der gav mig en ide var overgangene..
Nu her efter sadelmagerbesøget og kiopraktorens 2 besøg er det dejligt at høre dem sige at det var godt at jeg lyttede til mavefornemmelsen for nu kan jeg hoppe op på den igen og arbejde videre uden problemer.(så kom så hjem sadel)
Selvfølgelig med en let genoptrænig først men den behøver ik være så lang da han har været holdt igang med longering,massage og utrækning..
Så jeg kan næsten ik få armene ned efter at slippe så let trods alt