Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vestegnens hestebeslag
Forfatter: 
Dato:  17-05-2014 21:33

Hej,

er der andre som har brugt vestegenes hestebeslag,

brugte en Per Andersen derfra på min jyde og shetlænder...

og kan overhovedet ikk anbefale ham/dem..

Har i dag fået en regning på 1556,50

Min jyde slog han i maven med en hammer, og turde ikke røre ham så måtte selv holde benene på hesten( hvilket er ok) han nægtede dog at røre bagbenene på ham, og så dårligt står han altså ikke!

Og min lille shetlands hingst sparkede han i maven, og så trak han benene helt op og ud til siden så han nærmest rev dem afled..

Syns alt i alt ham var rigtig grov.. Og vil slet ikk anbefale ham !

1
2
Svar på denne tråd

smede....
Forfatter: 
Dato:  18-05-2014 05:01

Hvem brugte du før og hvorfor skiftede du???

Du har ret man hiver ALDRIG et ben ud fra hesten,smeden må selv arbejde UNDER bugen,ikke ude på siden,da hesten vil føle ubehag og derfor vil stå uroligt.

mht til din jyde,der skulle ikke være noget problem med at løfte benet og holde dem i den tid det tager at gøre arbejdet,HVIS at ejeren selv har gjort noget for at den ved hvad den skal,og ALDRIG slipper benet efter hestens egen vilje.

Smeden skal også bruge en hovstand som benet kan ligge i,det er en stor hjælp til både hest og smed.

Jeg ved udmærket at en jyde er en tung hest,og hvis at den bliver ved med at tage fks. et bagben,ja så er det så enkelt at lægge en læder kode rem på den,og løfte benet og holde det med et reb.

Det er en human og sikker metode for både hest og smed,og hvis at man gør det hver gang at der er problemer vil du se at efter kort tid har den lært det,og det UDEN at slå eller sparke den.

Tro mig,jeg har skoet ikke så få jyder.

Desværre tror smedene at de skal sko mindst 10 heste om dagen,selvom priserne faktisk er sat så 3 til 5 er nok,plus nogle beskæringer.

Fakta er at hvis smeden booker for mange skoninger pr dag,er det umuligt for ham at gøre et forsvarligt godt arbejde ,og følgerne er alt for ofte tabte og løse sko,bare læs alle de indlæg hvor fortvivlede hesteejere ikke kan forstå hvorfor hesten taber sine sko efter et par uger ,eller skoene er løse på et par dage

Jeg kan godt forstå det,dårligt smede arbejde.

People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd

Kedelig oplevelse ;(
Forfatter: 
Dato:  18-05-2014 07:16

Jeg har ellers kun hørt godt om den nævnte smed. Og så vidt jeg husker, så er han rent faktisk tilknyttet Hestens Værn. Så den behandling undrer mig godt nok meget.

Som "Den Gamle Smed" nævner ovenfor, så lyder det som om, at han har lige lidt for travlt.

Heldigvis har vi jo mange smede, vi kan vælge i mellem her i Hovedstadsområdet, så jeg håber at du finder en anden smed hurtigst muligt!

Det er lidt svært at tage stilling til, hvor vidt regningen er høj, da du ikke nævner noget om, hvad han har lavet mht. sko/beskæring.

Jeg giver selv lidt under kr. 700,- inkl. moms for forsko + beskæring.

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Design for Pets

Hundetilbehør og Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd

Smede.
Forfatter: 
Dato:  18-05-2014 16:40

"Den gamle smed"

har ikk sniftet smed, købte jyden og tideligere sned ville ikk tage ham mere, fik ingen forklaring om hvorfor,

og min mors veninder ordnet fusser på ham den lille og det har hun gjordt, ja i flere år og der har aldrig været problemer,

"Lise"

faktisk lavede han ikk rigtig noget, han beskåret de fire hove på den lille og grov beskar ham dem store på forbenene,

det er ikk så meget prisen, mere at han på regning har skrevet at han har ordnet alle fire ben hvilket jo er løgn, :)

0
0
Svar på denne tråd

Kontakt smeden!
Forfatter: 
Dato:  18-05-2014 16:53

Hej igen,

Først og fremmest så synes jeg, det er total overpris at betale for 2 x beskæring. Og for det andet, så skal du da ikke betale for beskæring af fire hove, hvis der kun er beskåret to. Synes du skal kontakte smeden hurtigst muligt for at få det bragt i orden.

Nu ved jeg jo ikke, hvad der står på den faktura, men deres priser er jo rimelig synlige på nettet:

http://hestebeslag.dk/priser/

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Design for Pets

0
0
Svar på denne tråd

Kontakter smeden mandag!
Forfatter: 
Dato:  18-05-2014 17:07

Prisen på 4 hove beskåret sku være ca 450kr og han vil ha jeg betaler 560 for to hove, hvilket jeg så ikk syns er okay

ringer til ham imorgen og høre hva han selv syns,

0
0
Svar på denne tråd

God idé ....
Forfatter: 
Dato:  18-05-2014 17:11

Du kan jo altid bruge prislisten som reference :-)

I øvrigt, hvis dine heste ikke har brug for sko, så kan du jo overveje at bruge en hovtrimmer i stedet for.

Der findes efterhånden en del dygtige hovtrimmere her på Sjælland :-)

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Design for Pets

0
0
Svar på denne tråd

Det er altså helt normalt
Forfatter: 
Dato:  18-05-2014 17:47

at de er dobbelt pris for de tunge koldblods.....
Vi har haft Per Andersen som beslagsmed da vi boede derinde og det var helt fint...dog havde vi en problemhest, købt sådan og i så fald, tilbyder vi selv dobbelt pris indtil hesten har lært det.
Det slider mere på smeden og tager længere tid, så derfor er det rimeligt at betale ekstra.

Der er nok en grund til at den foregående smed ikke ville den tunge hest.
Smedene har kun et sæt helbred....

Opstaldning Sorø;gode og sikre forhold.

Working Equitation bane, ridehus og masser af terræn.

0
2
Svar på denne tråd

Tunge heste
Forfatter: 
Dato:  18-05-2014 17:52

Der står intet i prislisten om, at der er tillæg for tunge heste ....

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Design for Pets

0
0
Svar på denne tråd

Smede...
Forfatter: 
Dato:  18-05-2014 19:17

Hn: det rigtigt, men da vi ringede ind og lavede aftalen sagde han ingenting om ekstra pris hvilket han skal oplyse,

og forgående smed sagde han ikk havde tid, intet med hesten at gøre.

1
1
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider