Vores heste går på skovens engarealer og udøver "naturpleje", så der er rigeligt buskads, både tjørn, blomme, hindbær og alt muligt andet krat. Hestene bruger meget beskæftigelse på at nippe skud, bark og smågrene, det er faktisk ikke fordi de mister man af det - Jeg tror faktisk oftest bare det er de løse, døde hår, der falder af. Noget der til gengæld må ryge mange hår på hver sommer er burrer og klisterplanter - og hårene forsvinder jo egentlig først når os "mennesker" filtrer dem ud igen dagligt
Det er en klar fordel at have manen "vedligeholdt" med noget balsamerende et par gange ugentligt. Jeg ville ikke synes fletninger var så hyggeligt for mine, jeg ved at mange gør det, men personligt ville jeg da få voldsomt hovedpine af en stor tung, altid flettet man. For slet ikke at tale om hvor rart det er for hestene at have lidt flue og solsafskærmning. Men det er jo bare mig.
Her er sommerfrisuren:
Og som du kan se påvirker det samlet set ikke manen synderligt at der hver dag sidder burrer og lignende i - jeg synes i hvert fald ikke de mangler 