Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Lang man og buskads
Forfatter: 
Dato:  17-05-2014 09:39

Jeg er ved at udvide min fold, med et stykke med buske og krat. Det bliver dejligt at hestene kan få læ og skygge, men min plag( PRE) har en lang og fyldig man.

Jeg spekulerer på, om der vil være stor risiko for, at han hænger fast, og om jeg kan gøre noget her?

Jeg tænker en hingstefletning vil gøre problemet værre, fordi så kan han rigtigt hænge fast.

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

sommermanerne
Forfatter: 
Dato:  17-05-2014 13:15

Vores heste går på skovens engarealer og udøver "naturpleje", så der er rigeligt buskads, både tjørn, blomme, hindbær og alt muligt andet krat. Hestene bruger meget beskæftigelse på at nippe skud, bark og smågrene, det er faktisk ikke fordi de mister man af det - Jeg tror faktisk oftest bare det er de løse, døde hår, der falder af. Noget der til gengæld må ryge mange hår på hver sommer er burrer og klisterplanter - og hårene forsvinder jo egentlig først når os "mennesker" filtrer dem ud igen dagligt Det er en klar fordel at have manen "vedligeholdt" med noget balsamerende et par gange ugentligt. Jeg ville ikke synes fletninger var så hyggeligt for mine, jeg ved at mange gør det, men personligt ville jeg da få voldsomt hovedpine af en stor tung, altid flettet man. For slet ikke at tale om hvor rart det er for hestene at have lidt flue og solsafskærmning. Men det er jo bare mig.
Her er sommerfrisuren:

Billede

Og som du kan se påvirker det samlet set ikke manen synderligt at der hver dag sidder burrer og lignende i - jeg synes i hvert fald ikke de mangler

Billede

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider