Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvad står "D" for når man snakker dækken
Forfatter: 
Dato:  16-05-2014 21:53

Hej alle!

Jeg har altid været i tvivl om hvad det betyder hvis et dækken f.eks. har 1200D? Er der nogen der kan forklare mig det?

På forhånd tak :)


Besked i Ryttersnak

0
0
Svar på denne tråd
 
 HhyHgggg
Forfatter: 
Dato:  16-05-2014 22:37

Denier bruges som mål for densiteten af vævningen/materialet, og jo højere denier-værdien er, desto mere slidfast er dækkenet.


Nu med krøllet hest

læs mere om Cushing hos heste her

 

http://cushinghesten.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det vil sige.....
Forfatter: 
Dato:  16-05-2014 23:04

Det vil sige, atde fleste normale billige dækner -og halvdyre dækner- er lavet i 600 denier.

Og det gik min gamle vallak fint med.

 

Mine to unge vallakker leger til gengæld så voldsomt, at det kan jeg kun bruge 1200 eller 1680 denier dækner, da fx 600 denier holder ca 3 dage før de er flænset i stykker.

 

Skal du op i de højere denier, så har Tika 1680 denier vinterdækner til knap 600 kr - de er de første dækner som har holdt en vintersæson hos de her to bisser ....

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Det er svært at finde regndækner i 1680 denier til overkommelig penge, men de fåes til knap 600 kr. Bare Google 1680 denier og regndækken, så dukker de op

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider