Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ændret adfærd pga. græs?
Forfatter: 
Dato:  08-05-2014 21:09

Oplever I, at jeres heste har ændret adfærd efter de er påbegyndt indgræsning. Min kan slet ikke slappe af. Han spurter rundt når jeg rider på banen, og han plejer at være den rolige godnmodige type. Han streeser rundt, og er vildt opmærksom på alt muligt andet end mig. Normalt er der intet som skræmmer ham, men nu er det næsten alt. En spand, halmbunke, fugl, mand ja...

Hvornår kan man regne med den adfærd går over?

En rigtig hest har hovskæg :)

0
0
Svar på denne tråd

kjlkfjskdlf
Forfatter: 
Dato:  08-05-2014 21:28

Jeg oplever det samme med min, han er også blevet utrolig fremadgående og han er bange for små ting han ellers aldrig er bange for.

Aner bare ikke hvad det skyldes. Måske er det meget dumt men kan det skyldes "sukkeret" i græsset ? Min hele vinteren på hø selvfølgelig og så stort set sukkerfrit foder.

Venlig Hilsen Leandra :)

0
0
Svar på denne tråd

Sukkeret
Forfatter: 
Dato:  08-05-2014 21:33

Flere hos os har også den adfærd

Synes det giver god mening med sukkeret. Vil tro det udligner sig i løbet af nogle uger når kroppen har vænnet sig til det.

Vh Maria

Med smukke Harmonie

0
0
Svar på denne tråd

det kan også være
Forfatter: 
Dato:  08-05-2014 21:58

Hestene har øget behov for mangesium når de kommer på døgngræs - så det kan være en reaktion på at deres magnesiom balance er dårlig. Og det er - her må en fodernørd på banen - noget med calcium indholdet i græsset?? - eller ?

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

3
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-05-2014 11:03

Det kan også være fordi deres flok og flugt instinkt bliver kraftigere når de græsser i flok.

Vh Charlotte

Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd

Min er også småkulret
Forfatter: 
Dato:  09-05-2014 12:28

Og han bliver kun græsset 20-30 minutter hver anden dag pt. og går ellers i løsdrift, så der burde være foldtid nok.

Men min tålmodighed bliver godt nok sat på en prøve pt...

Rart at vide, at det ikke kun er mig :-P

Venlig hilsen Camilla

Herman Sprenger bid sælges

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

0
0
Svar på denne tråd

Tosset hest ved indgrænsning
Forfatter: 
Dato:  16-05-2014 12:39

Jeg kender det. Min har også haft total knald i kasketten i en 3 dage, hun er heldigvis ved at blive mere afslappet nu, jeg har givet hende magnesium i en uge og fortsætter til hun lige køler af igen. Hun er ret sensitiv i forvejen så pyha nogle hop til siden hun kan præstere i det humør!

0
0
Svar på denne tråd

llllllllllll
Forfatter: 
Dato:  17-05-2014 18:11

Ja det tossede forårsgræs er noget værre noget.

Mine rideheste bliver også ekstra "peppede" af græsset. Jeg fodrer hele vinteren med lav sukker og stivelse så forårs græsset er virkelig noget af en forandring og mine får derfor lidt knald i låget. Her går det ikke rigtig over før de har gået en månedstid på græs og er helt græsset ind til døgngræs.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider