Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 mængde af vitamin på græs??
Forfatter: 
Dato:  05-05-2014 13:39

Hej.

 

Så kommer hesten snart på sommergræs.

Jeg vil fodre med horselux multi vitamin og en håndfuld grow.

 

Skal man følge anbefalingen fra forhandler mht mængde - når de går på døgn græs med adgang til hø ad libitum?

 


dont go faster than your angel can fly.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bruger selv vitaminboljser
Forfatter: 
Dato:  05-05-2014 14:13

jeg ville gøre det

mine får kun hø vitaminer og lucerne, og så græs. Men jeg valgte at købe vitaminboljser, som endelig er beregnet til at bruge når hestene går på sommergræs. Vildt nemt, ca 10 små boljser pr hest pr dag.

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2014 15:07

Bruger Equsana Minivit i år. Dosering og udfodring er så nem, og så er det en ret økonomisk løsning.


Bissen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbum
Forfatter: 
Dato:  05-05-2014 16:29

Ja - men skal de ha fuld dosis vitaminer når de går på sommergræs? Når det er multivit?


dont go faster than your angel can fly.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-05-2014 17:37

Ja, de skal have det samme på græs... Når du ikke har analyse på græs/hø, skal de bare have fuld dosis :)


 

 

*Følg drengene på FB: Her *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbum
Forfatter: 
Dato:  05-05-2014 18:27

Oki doki.:-)


dont go faster than your angel can fly.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mht Equsana Minivit
Forfatter: 
Dato:  12-05-2014 18:18

Som jeg også har skrevet i en anden tråd, så har jeg tidligere i år skrevet til Equsanas foderrådgivning ang. indholdet af vitaminer i deres minivit-bolcher, som jeg undrede mig lidt over. Jeg fik følgende svar:

 

"Minivit produkterne egner sig til sunde og raske heste, udvoksede og som ikke trænes eller trænes meget lidt og de vil få deres behov dækket behovet for A vitamin gennem grovfoder som hø/wrap og græs.

Ønskes der koncentrerede vitamin/mineral produkter til heste i let-moderat træning anbefaler vi Pleasure Vit og til heste i moderat/hård træning + avl anbefaler vi Perform Vit.
Er det heste som har behov for at få fyldt depoterne op efter fx sygdom anbefaler vi Premium Vit."

 

Jeg synes ikke, at sammenhængen ml. vitaminprodukt og graden af træning fremgår så tydeligt af deres hjemmeside. Måske andre kan få gavn af informationen.


Hilsen Malene

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider