Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Bid og tandbehandling :)
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 14:18

Min hoppe skal have fikset gebisset og skal finde en dygtig hestetandlæge i Århus området :) Nogen der kan anbefale en? De skal være GRUNDIGE! Og evt kunne måle bidstørrelse.

Og derefter vil jeg spørger:

Bid! En større videnskab!

Hvad bruger i, hvorfor og har i haft bidtilpasning?

Jeg har en hoppe som er meget følsom i munden og bliver irriteret over for meget sjov i munden. Tredelt bid fungere slet ikke til hende. Hun er slet ikke bange for biddet, men dog følsom overfor uroligheder. lige pt. rider vi bidløst da hun for det første skal have tjekket tænder inden hun får bid i munden, men jeg vil også finde det rigtige først.

Biddet skal være så blidt som muligt.

Fordele og ulemper ved forskellige bid? :) Har kigget på stangbid, både metal og plastic og på todelt muffebid.

You cannot train a horse with shouts and expect it to obey a whisper.
- John Lyons

0
0
Svar på denne tråd

tandlægen
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 18:51

Jeg kan ikke anbefale dig en tandlæge i området, men vil da anbefale dig at spørge den tandlæge du får ud, om råd til bid, da de kan vurdere hvordan hestens mund er osv.

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 20:57

Har du tjekket http://www.hestemund.dk ? Der er en masse gode videoer, jeg har hendes bog i en PDF fil du kan få og læse også :)

Nu meget eget ponydyr

0
0
Svar på denne tråd

hestemund
Forfatter: 
Dato:  25-04-2014 08:35

Ja Christina Suntum Sørensen er superdygtig. Uddannet dyrlæge med tandpleje som eneste område nu. Hun er rigtig dygtig til bidtilpasning. Har skrevet bogen "Bag om Biddet".

Hun gør et grundigt stykke arbejde - men heller ikke mere end der er brug for. Har ordnet tænder på min gamle dame på 18 år. Anbefalede, at der gik mindst 18 måneder før næste behandling. Vi skal jo passe på tænderne på de gamle - de får ikke nye.

Før fik jeg ordnet tænder af min sædvanlige dyrlæge - og han tog gladeligt et ordentlig lag hvert år.

Hun hører under Østjysk Hestepraksis - så det er ikke langt fra dig.

Mvh

Tina

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-04-2014 09:06

Christina

Ellers er der http://www.evaloeber.dk som også er super god til det med tænder

Jeg er glad for Myler bid, de er så stabile/rolige i munden på hesten.. Samt de er så smalle, at der er plads til dem i munden :)

*Følg drengene på FB: Her *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider