Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

børnepony som ikke er god til børn
Forfatter: 
Dato:  10-04-2014 08:44

sagen er den at jeg har denne lille pony som jeg har haft siden hun var 1 år.hun er 6 idag

hun er sin egen, men ikke ond, hun napper og ligger ører men sparker ikke.

men hun gider ikke rigtigt børn,jeg ved ikke om hun er utryg ved dem eller bare ikke gider. de må gerne ride hende hvilket hun egentlig syntes er fint.

men fra jorden er jeg ikke tryg ved at de selv skal strigle og nusse hvilket mine piger rigtig gerne vil.

Jeg har haft nogle større piger til at tilride hende og der er ikke nogen problemer, men det er jo ikke holdbart da hun er 117cm.

Spørgsmålet går på kan man træne denne pony til at blive et godt match eller skal jeg finde en anden pony som allerede er god til børn og så sælge denne til trick eller kørepony

Mvh Louise

Weatherbeeta dækken 400g str. 135 og hkm 300g str 115 sælges brugt 14 dage, vasket og inpreneret
0
0
Svar på denne tråd

Qvortrup
Forfatter: 
Dato:  10-04-2014 12:06

Man kan nok godt træne det noget af vejen, men personligt ville jeg nok købe en anden der har etbørnevenligt sind. De ponyer er guld værd. Der kan hurtigt ske noget traumatisk så ungerne bliver bange for heste og det er næsten ikke det værd. Bare min mening :)

Dyrehavegaard - et levende sted

2
0
Svar på denne tråd

Børne ponyen
Forfatter: 
Dato:  10-04-2014 13:36

Skal være egnet til at børn kan gøre alt ved dem.

Er meget enig med Louise :)

Selv har jeg været heldig at købe en 2 års pony da min datter var spæd. Da min datter var 2 kunne hun selv trække med den alle steder, da hun var 4 deltog de i mønstring til dyrskue. Alle de hyggestunder de har haft sammen og hvor jeg med ro i sindet har kunne lade dem være ude af syne. I dag er pony 9 pigen 7 og lillebror 5 og de kan hygge sammen i timer hvis der er tid :)

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

Ungheste sælges

Se min præs

3
0
Svar på denne tråd

tror ikke de kan
Forfatter: 
Dato:  10-04-2014 14:00

jeg vil som Metjen sige at ponyen skal have temperamentet til at håndtere børn. Vores ponyer er utrolig milde af sind, men har sjovt nok deres egen mening (især hoppen). Men hun er mild og finder sig i rigtig meget.. det er først hvis du presser hende, at så kommer meningen frem.. men datteren trækker selv sin pony og der er snart ikke den fletning der ikke er blevet lavet på ponyen

Jeg er ganske tryg ved at hun går ude på marken iblandt hestene..

Pony er nu 5 år og datter snart 7 år. Ponyen fik føl sidste år.. aldrig har jeg oplevet så mildt et væsen og det er utroligt hvordan bettemanden har lært at stå bundet, håndteret og alt det der.. han bliver nok en endnu bedre børnepony end sin mor.. så håber han får størrelsen fra sin far og lige bliver 8 cm større end mor..

Men jeg tror det vil blive en lang og sej kamp at få en pony, der ikke bryder sig om børn til at kunne lide dem. OG er uheldet ude har barnet i mellemtiden mistet modet og interessen.

Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd

Man kan ikke....
Forfatter: 
Dato:  10-04-2014 20:48

....træne en pony til at være venlig og imødekommende overfor børn. Hvad årsagen er til at den ikke er det er helt underordnet og man er heller ikke en dårlig hesteejer fordi man ikke har lyst til at hidkalde dyrlæger, hestehviskere, massører, kiropraktorer, eller lign. for at finde ud af det - den er bare ikke velegnet til mindre børn, da man risikerer de mister lysten eller endnu værre. kommer galt afsted .

Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

2
0
Svar på denne tråd

øv også
Forfatter: 
Dato:  10-04-2014 21:57
Hej
Ja jeg tænkte det jo nok. Den har altid været sådan.men ikke overfor mig. Kun børn
Så må jeg på jagt efter en ny
Nogen bud på max størrelse til pige på 6
Hilsen Louise

Weatherbeeta dækken 400g str. 135 og hkm 300g str 115 sælges brugt 14 dage, vasket og inpreneret
0
0
Svar på denne tråd

max str. kommer
Forfatter: 
Dato:  11-04-2014 08:17

jo an på flere ting, hvor længe forventer du den skal holde og hvor stor er din datter i almindelighed.

Hvad skal hun kunne med den selv.... skal hun selv sadle op, er omkring de 110 cm max i min verden, men så holder den heller ikke længer end 2 år. Men ville bare holde mig inden for en kat. 3 og gå efter sindet.

Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd

Børnepony
Forfatter: 
Dato:  11-04-2014 10:12

Jeg holder meget af vores børn's ponyer men endnu mere af mine børn!!

Ponyer (eller heste generelt!) bor bare ikke her hos os! Børnenes liv og førelighed er IKKE til debat, overhovedet!

En pony jeg ikke kan stole på er IKKE en børnepony!

En hest som har det rigtige sind er G U L D værd!

Min prioriterine er:

1) Temperament

2) Helbred

3) Højde

(4) evnt. pas / stamtavle)

Jeg købte en Islænder til vores søn da han var knap 2 år og den var sin vægt værd i guld! (han kunne selv læsse den i trailer da han var 2½ år!)

Han havde hende i 5 år og da han var 8 købte jeg en ny til ham, men en plag da det tog hårdt på ham at miste den gamle og han frygtelig gerne ville have en ung.

Billede

Min erfaring er desværre også at ungerne vokser alt for hurtigt fra ponyerne. Børnevenlige / børneegnede Islændere er svære at finde, men det er efter min mening umagen værd!

Billede

Vi regner med at have Vale de næste 25 - 30 år. .

Ved siden af står lillesøsters Islænder, Atli. .

Inden man springer ud og køber en pony til rollingerne så er det værd at overveje hvorfor, og hvad de skal bruge den til.

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

.

INGEN er rig nok til at miste en ven!

.

Ridevant Welsh Cob, 4 år/157 cm i stg. sælges

0
0
Svar på denne tråd

Størrelse
Forfatter: 
Dato:  11-04-2014 11:34

jeg gik bevist udenom en shetlændere, der der i min verden findes de gode og de ikke børnegnede, samt ungere hurtigt vokser fra dem.

(jeg gad så heller ik det bøvl med at sætte en ekstra tråd forneden )

jeg kiggede på Welsh, Dartmoor og Gotlandsruss.. og forelskede mig i den ene Welsh efte den anden.. men en dag faldt jeg over en annonce på en 2 års dartmoor.. der var bare et eller andet over det kække blik og yndige hoved.. så nu har vi haft hende i snart 3 år.. og hun er kravlet under huden på mig. ponyen er 118 i stang og fin istørrelsen..

min datter er snart 7 år og jeg regner med at hun kan passe den i ca- 3-4 år endnu...

Billede

her står bettepigen og hvisker til føllet i man... "kom nu uuuuud"

Synes billederne viser meget godt ponyens temperament.

Billede

lige nu slæbes ponyen med i haven og så græsser den ved siden af hende imens hun gynger...

Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

3
0
Svar på denne tråd

Mon ikke....
Forfatter: 
Dato:  11-04-2014 18:17

Mon ikke alle ponier og heste har deres personlighed, og derved er mere eller mindre børnevenlige ?

Jeg har kun store heste, men der er stor forskel på deres børnevenlighed.

Ham som er det største nusseøre, er al for voldsom og pågående. Mens ham som ikke gider det store kæleri, er SÅ sød og rar overfor børn - og børn elsker ham.

Så jeg tror ikke på, at man kan træne børnevenlighed, det skal ligge i hesten/ponyen af sind.

mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd

Dartmoor er bare
Forfatter: 
Dato:  13-04-2014 15:00

Dartmoor er bare en dejlig race, det var sådan en der var min første pony, ja mine forældre var landmænd og havde ikke tid til at rende og passe mig op hele tiden, så jeg tumlede selv rundt med min pony, havde ingen sadel men bare trense, kunne ikke komme op for jeg var jo ikke høj nok til at hoppe op på hende, men fandt en spand og stillede ved siden af og så kunne der rides.

Jeg har også taget hende med ind i baggangen, for jeg havde lige glemt mine ridestøvler. Det var en pony der bare ikke var bange for noget som helst. jeg red også op til Brugsen og bandt hende til hunde krogen mens jeg gik ind og handlede, det var bare en fantastisk pony, kan kun anbefale at tage ud og se på en dartmoor.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

1
0
Svar på denne tråd

opdatering
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 15:07
Den ultimative børne pony er fundet og det er en fornøjelse at se den glæde det giver
Hvor og hvordan sælger man så en pony på 110 som ikke gider børn, det lyder godt mine øre som en umulighed
Hilsen Louise

2
0
Svar på denne tråd

Børnepony
Forfatter: 
Dato:  30-04-2014 14:27

Tillykke med den nye pony. Den ER vel nok en fin pony. (sødt af dig at sætte et billede ind. ) .... .

Den der skal sælges, har den ikke nogle kvaliteter der kan fremhæves? Kan den bruges til avl? (papirer) eller måske mest ideelt kørsel? måske er dens force "bare" at være en rigtig god selskabshest eller foldpynt..?

I går var vores piger ivrige efter at træne deres shetlændere og den store pige traskede ridebanen rundt med sin og nød at træne. (De trænede fra jorden.) Den yngste havde den mindste pony og de havde deres hyr med både retning, tempo og ikke mindst timingen! Da ponyen havde revet sig løs et par gange mistede pigen modet og "gad" ikke mere... så begyndte hun at plage om, at få sin egen pony som er væsentlig størrere, men ok tænkte jeg. Den løber jo ikke væk da banen er hegnet ind, så jeg hentede den.

Det var en sand fornøjelse at se, hvor samarbejdsvillig den pony var og hvor let den yngste kunne få lavet de øvelser og løst opgaver. . Dén pony er forøvrigt også madsur, men den er ALTID sød ved børnene, en RIGTIG børnepony. .

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

.

INGEN er rig nok til at miste en ven!

.

Ridevant Welsh Cob, 4 år/157 cm i stg. sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider