Tusindfryd
Tak for dit svar
Jeg synes nu heller ikke at han er forfærdelig tynd, men jeg kan altså se hans ribben. Ikke bare skimte dem, men se dem og derfor vil jeg gerne have at han får lidt mere sul på kroppen inden han kommer på græs. Det kan godt være det virker ulogisk, men han kan ikke tage på af græsset, og netop derfor bliver han fodret ved siden af 1-2 gange dagligt hver sommer. 
Han skal jo også have lidt ekstra han kan bygge muskler af.
Jeg beholder foderplanen som den er nu, og så har jeg tilføjet 500 g majs fordelt på 3 måltider. 
Louise ?Feliciti?
Jeg kan kun give dig ret - fuldblodsheste er anderledes bygget, men derfor bliver man stadig en anelse frustreret når hesten bare ikke kan få de der lidt pænere runde former 
Jeg tjekker lige Pavo's Condition ud.
M G
Tak for input Malene
Jeg prøver at give ham ekstra olie morgen og aften. Og så tjekker jeg lige op med E-vitamin.
Bissen (tidl Duke)
Jeg vil ikke kalde det et luksusproblem, for jeg synes ærlig talt at det er nemmere at slanke en hest end at få den til at tage på. Min erfaring fortæller mig at det tager længere tid at fodre en hest op end det tager at slanke den. Sidst brugte jeg 8 måneder på at få Møffe i alm. huld og det har taget mig ca 1 måned at få min shetlænder til at slanke sig - ikke at vi har nået målet endnu, men resultatet ses hurtigere, efter min mening. 
Rosenholm
Hehe, ja jeg bliver også helt forpustet bare ved tanken om mængden af foder 
Jeg har forsøgt at skære ned på krybbefoderet for at få mere wrap i ham, men det har desværre den modsatte effekt
Jo mindre krybbefoder han får desto mindre wrap spiser han. Hvorfor, det kan jeg ikke forklare, men det er en anelse frustrerende.
Og tak 
Julie ?Sing a Long?
Dejligt med en lidelsesfælle, hvis man kan kalde det det 
Han har fået st. Hippolyt natur müsli, desværre uden den store effekt, så vi holder os til Hafer Ergänzeren fra Eggersmann. 
Nu er jeg så heldig at stå et sted hvor jeg ikke får nogen kommentarer fra de andre vedr. min hest, men de kan jo også se hvor meget jeg konstant kæmper for at få ham til at holde vægten. De gør af og til lidt grin med mig og min lettere hysteriske frustration over fodring, men de er nu meget sympatiske selvom de alle har heste, der ikke engang kan tåle en tiendedel af hvad min får 
Men ja, man føler sig ofte forfulgt fordi fuldblodshesten er meget anderledes, både af udseende men også af temperament. Jeg har fået mange "høvl" for at have en hidsig og alt for vågen hest (mest af folk med overvægtige og dovne heste), men jeg foretrækker en hest med gnist og tænding fremfor en hest jeg næsten ikke kan drive frem. 
DJensen
Han får lige nu ovennævnte foderplan + 500 g majs fordelt over morgen, frokost og aften måltiderne. Han får maksimalt af hvad der er anbefalet og det har de sidste 5-6 år fungeret uden de store problemer. Jeg har reguleret lidt på mængderne i perioder, hvor han har haft behov for det, men så spiser han ikke altid op. Det gør han med denne foderplan inkl. majs. I fældningsperioder sultestrejker han og spiser kun omtrent halvdelen af ovennævnte foderplan i nogle uger
B-vitamin har taget toppen af det og giver ham lidt mere appetit i de perioder, men hold nu op hvor kan det give mig grå hår før tid!
Han er typen der af og til måske levner lidt fra morgenmaden, men han nægter altså at spise resterne om eftermiddagen - han vil have en "frisk" omgang foder. Det samme gør han med wrap. Han får lige omtrent 8 kg. wrap til natten og han efterlader som regel ca. 2 kg hver dag. Hvis jeg lader de 2 kg "gammelt wrap" blive i nettet og fylder 6 kg frisk wrap oveni, så har han næste morgen efterladt 4 kg wrap (2 kg "gammelt" + 2 kg "gammelt gammelt") Frustrende?? Nej da 
Derfor er jeg lidt påpasselig med bare at fylde krybbe og hønettet, da herren jo ikke spiser rester, og det bliver altså en dyr affære i længden