Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Slim ud af munden
Forfatter: 
Dato:  29-03-2014 19:18

Hej!

Jeg har haft købt en unghest. Før tilridning lagde jeg mærke at der kom noget ret slimet spyt ud engang imellem. Eksempelvis når jeg trak hende ud af boksen, imens hun spiste wrap, så faldt det wrap hun havde i munden ud sammen med noget meget slimet spyt, hang nærmest i tråde. Når hun fik en gulerod,fedtede hun rundt med den længe inde i munden før hun opgav og spyttede den ud...

Ved tilridning ville hun absolut ikke acceptere biddet. Hun skar tænder, blev stresset og kunne finde på at rejse sig. Så blev det konstateret at hun havde svamp i munden, og jeg blev senere klar over at sælger havde "glemt" at oplyse mig, at hun et par mdr inden jeg købte havde har været behandlet for trætunge. Så hun har bare dårlig erfaring om hendes mund.

Nu er svampen behandlet, tænderne ordnet, har to dyrlægers ord på at der intet dentalt er i vejen med hende, og har haft en alternativ behandler til at lave en kinesiologisk gennemgang af hende, som også sagde at munden ikke var et problem mere.

Hun står nu med en anden skade, så har ikke arbejdet med hende med bid i munden. Hun virker ikke glad, hvis man prøver at give hende bid i munden når hun bare står, men kan selvfølgelig skyldes hun husker at det ikke var rart og bare skal tilvænnes med gode oplevelser.

MEN hun har stadig ofte mængder af meget slimet klart (måske lidt skumslimet) savl ud af munden, og hun fedter rundt med en gulerod længe inde i munden før hun opgiver og spytter den ud...

Så jeg tænker om jeg overhovedet har fundet løsningen på at hun ikke vil acceptere biddet??? Det må selvfølgelig komme an på en prøve, når hun skal igang igen. Tænkte bare at det er lidt underligt for mig, og om andre har oplevet det samme?...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider