Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Tilskud til pelsskift?
Forfatter: 
Dato:  17-03-2014 18:15

Min hest får simpelthen den mest kedelig pels nu her hvor han skal til at sætte sommerpels.

Sidste år havde jeg dyrlægen ude som ikke fandt noget, men i år har vi så fundet ud af at bændelorm er synderen. Han er selvfølgelig passet med ormekur, men det har simpelthen ikke taget det. Så i år får han igen om 4 uger (han har lige fået).

 

Nå, men det jeg er i tvivl om er, om jeg kan hjælpe ham lidt med at komme af med denne kedelige pels, nu hvor vi forhåbenligt får ordenligt bugt med ormen.

Han blev opereret i januar, og hans krop gennemgår i forvejen en meget stor forandring. Efter mange år virker tingene pludseligt, så der bliver bygget muskler og andre ting til den helt store guldmedalje.

 

Har i nogle bud på hvad jeg kan give ham, som kan hjælpe på pelsen?

 

Hvis det har nogen betydning går han i løsdrift med fri wrap, og bliver fodret med en smule havre, lucerne, olie og Fase 4 fra Brogaarden :-)



Nynne med Grumse

 

- RIP Celeste Liva

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-03-2014 18:23

LinuStar (gule hørfrø)


 

 

*Mine drenge bor i løsdriftsparadis*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

1
0
Svar på denne tråd
 
 B-Express
Forfatter: 
Dato:  17-03-2014 18:25

De gange hvor mine hopper har haft kedelig pels i forbindelse med pelsskifte, har jeg givet en b-vitamin kur med B-Express fra Blue Hors. Det giver flot pels og et ekstra skud energi :-)


Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tilskud
Forfatter: 
Dato:  17-03-2014 18:31

Tak for jeres hurtige svar! :-)

 

Jeanette, det glemte jeg at skrive. Han får faktisk allerede Linustar, jeg plejer at putte det i hans mash. Men det kan være jeg skal sætte ham lidt op. Ved du hvor mange gange om ugen de må få det?

 

Tak Tine :-) Han fik den du omtaler sidste år på dette tidspunkt, og der synes jeg ikke det gjorde den store forskel. Men det kan jo godt være fordi han også havde orm der... :-)

 



Nynne med Grumse

 

- RIP Celeste Liva

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-03-2014 20:31

Hver dag skal han have det, 10-20 gram pr 100 kg hest :)

Mine får det hver dag hele vinteren... :)


 

 

*Mine drenge bor i løsdriftsparadis*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 linustar
Forfatter: 
Dato:  17-03-2014 22:05
Tak, det vil jeg forsøge! :-)


Nynne med Grumse

 

- RIP Celeste Liva

1
0
Svar på denne tråd
 
 B-vitamin
Forfatter: 
Dato:  17-03-2014 23:36

Ingen tvivl herfra - giv en bøtte b-vitamin :)

Min hest så simpelthen så træls ud i august, men efter en bøtte B-vitamin har hun hele vinteren haft den flotteste skinnende pels - på trods af flere klipninger!

Så min får helt sikkert en bøtte igen nu hvor der skal sættes sommerpels :)

Det kan sagtens være ormene der har taget så hårdt på ham, og b-vitaminer derfor ikke virkede ordentligt.

PS. Flere i min stald har spurgt hvor meget showshine jeg har puttet på min hest her i vinters, og efter de hørte at det bare var en kur med b-vitamin, ja så giver de fleste også en bøtte nu her ;)


- Louise med den dejlige Lo'moone!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med Louise....
Forfatter: 
Dato:  18-03-2014 09:12

.. hvis pelsen bliver kedelig under pelsskifte, så kan en bøtte B-vitamin gøre underværker.

 

Lad være med at bruge penge på den fra Blue Hors, det er omtrent den ringeste der fås på markedet ;)

 

Havens laver én som er ca. dobbelt så "stærk" (Equiforce B+), og Vitfoss laver en flydende (Succes B-Complex) som også er god.

 

Der skal nok være andre som er gode - men disse to har jeg personlige erfaringer med.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider