Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

HS Dynamic-Sensogan/Aurigan?
Forfatter: 
Dato:  03-03-2014 14:23

Hejsa -

Jeg skal have et ny bid, og vil gerne prøve HS Dynamic (RS) muffebid. Nu ser jeg, at de hedder noget forskelligt. Kan nogen hjælpe med viden? Der er både auriganbid og nu også sensoganbid. Materialet på det sidste skulle være bedre for følsomme hestemunde (?). Og hvad står forkortelsen RS for? Fotos ser ens ud, men på nogle af annoncerne står der HS Dynamic RS - uden at det er forklaret... Priserne er også forskellige...

Kan man regne med, at str. 12,5 (målt med omhu med speciel bid-måler) også passer på muffebid som det her?

VH Anne

0
0
Svar på denne tråd

bid...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2014 15:17

Jeg snakkede for et par måneder siden med Duus rideustyr ang sprengerbid.

Han fortalte at sprengers patent på Aurigan ophører i år. Og de derfor er kommet på markedet med Sensogan.

Så vidt jeg husker skulle Sensogan få hesten til at øge spytproduktionen efter længere tid i munden på hesten end Aurigan gør..

Prøv at ring til dem og hør, der var en noget mere uddybet forklaring en d jeg kan huske... (de snakker dansk)

Men for mig lød det som om at når nu alle andre inden længe også må lave Aurigan, har de opfundet Sensogan så de har noget nyt at tjene penge på... ;)

Hvad RS står for kan jeg ikke lige huske. Og ellers er jeg vældig glad for sprengers bid.. :)

Mvh Stinne c",)

At ville skaber evnen til at kunne.....

1
0
Svar på denne tråd

Jeg fik forklaringen
Forfatter: 
Dato:  14-03-2014 21:43

at sensogan skulle bevirke, at hesten skummer mindre pga legeringen for at begrænse produktionen at for megen skum, men samtidig bevirker sensogan at spytproduktionen øges. Det forstod jeg ikke en bønne af :-/, men den med udløb af patent, giver tågesnakken jeg fik, bedre mening :-).

Jeg har aldrig brugt andet end sprenger, men lur mig, om ikke andre og billigere modeller er lige så gode.

Sort havre - valset byg - småballer, vårbyghalm

SÆLGES i 4470 Svebølle

0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2014 23:48

Siden jeg skrev sidste svar har jeg faktisk købt bid i Sensogan..

Jeg havde af en fra stalden lånt et kandarsæt i Aurigan, det fungerede hesten super på, så jeg måtte jo købe et magen til. Det blev så i Sensogan da det var det butikken havde hjemme i de bid og der var nogen leveringstid på dem i Aurigan..

Og jeg mærker ingen forskel overhovedet! -og skumproduktionen er også den samme...

Men sprenger er sprenger og de ligger super godt i munden på dem... :)

Mvh Stinne c",)

At ville skaber evnen til at kunne.....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider