Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

B-vitamin
Forfatter: 
Dato:  20-02-2014 23:12

så er tiden til at mine løsdriftsheste begynder at fælde.

jeg plejer at give B-Combin (brogaardens), men,men min DV hoppe blir bims i hjernen af det? er der nogle der har et godt råd til andet produkt, som ikke påvirker hjernecellerne. Mine andre heste kan sagtens få B-Combin uden adfærdsændringer.

Gode råd modtages.

Et rigtigt hesteliv er løsdrift
0
0
Svar på denne tråd

Havens
Forfatter: 
Dato:  20-02-2014 23:35

Helt klart HavenS Euiforce B - bedre fås næppe, dog skal du nok regne med hun blir frisk, B vitaminer sparker gang i energiomsætningen. Kan det være det du oplever med de andre?

0
0
Svar på denne tråd

B-vitamin
Forfatter: 
Dato:  20-02-2014 23:43

hej

nej det er kun min DV der bliver overfrisk eller snarere gak i låget. og det behøver den ikke.... Den er altid fuld af energi, men sød. når hun får B-combin er den mere frisk og knap så sød.

Derfor tænker jeg noget andet til hende??? B-Combin er der sirup i, muligvis det er det?

bliver dagligt fodret med Leasure mix, speedy beet og lucerne mix, samt wrap. får vinter vit.

Et rigtigt hesteliv er løsdrift
0
0
Svar på denne tråd

spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 09:06

Hej

har de svært ved at fælde rigtgt? er de ikke dækket godt nok ind med zink og mangan i deres nuværende foder?

umiddelbart burde de jo selv kunne fælde- evt med hjælp fra en furminator....

Hvis hesten ellers får de vitaminer og mineraler den skal have som fx. mangan og zink(som er bidrager til hudens sundhed) kan den selv danne B vitamin... Jeg prøver bare at forstå hvorfor det er nødvendigt med dyrt tilskud når hestene i forvejen har en ret god foderplan?

***Find Your Cowboy Inside***

1
0
Svar på denne tråd

Behøver den få?
Forfatter: 
Dato:  23-02-2014 08:34
Behøver toppen få tilskud? Hvis den ikke viser tegn på mangler, så ville jeg bare droppe tilskud.

B-vit giver ofte mere energi, så hvis hun har rigeligt i forvejen, så drop tilskudet.

Mine hopper får kun ekstra b-vitamin, hvis de viser behov for det. F.eks. ved manglende energi under fældning eller ved meget kedelig pels.

Overvej om hesten har behov for det.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-02-2014 16:32

B-vitamin gives jo ikke for at de fælder bedre, men for at de bevarer energien under fældningen, da det koster på energi-kontoen når de fælder (og sætter pels).

Så drop B-vitamin til "kuk-kuk-hesten"...;o)

Sælges:

DV plage/føl, både hopper og hingste. Efter Laurino, Boney M, Sunny Boy og Zack... se præs.

1
0
Svar på denne tråd

Solanum
Forfatter: 
Dato:  15-03-2014 21:19

Måske skal du kigge på Solanums B-vitamin.

Der står ved deres:
"B-vitamin kan også have en beroligende effekt".

Eller måske som et par andre nævner, overveje om hesten måske slet ikke har behov for at få en B-vitamin kur.

Fotograf Heidi Glisborg

* stort arkiv med stævnebilleder *

Glisborg på facebook

www.facebook.com/#!/pages/ Glisborgdk/326858757556

www.wpets.dk

Kvalitetsudstyr til hest & hund

http://www.fuldblodsaraber.dk

0
0
Svar på denne tråd

B vitamin kur
Forfatter: 
Dato:  17-03-2014 09:04

Hej nu har jeg tjekket produktet igennem igen, og der er som sådan ikke noget i produktet der giver hesten mere energi!!!!

Men det der derimod kan ske er at det ekstra B vitamin påvirker hoppens lever og er med til at sætte nogle hormoner i "produktion" der gør at hun bliver hormonel og derfor virker som en energi bombe... Hvis du spørger om min professionelle mening er dettte produkt lidt spild af penge medmindre man har heste der har fået konstateret mangel på B vitamin... Jeg kan ikke forstå man vil bruge ekstra penge på et produkt der i princippet ikke er nødvendigt- normalt er der i dag tilført B vitamin i alt heste foder, så hvis de ellers for en ordentlig kost burde der ikke være problemer med <b vitamin mangel...

Ja havde lige brug for at få korrigerede nogle udsagn og give dig noget konkret fakta du kan bruge til noget:)

***Find Your Cowboy Inside***

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-03-2014 10:15

Hvis dine heste i deres normale foder er dækket godt ind ville jeg så absolut droppe kur.

Ingen af vores heste får ekstra B vitmin og har ingen problemer med energien i perioder hvor de sætter pels og fælder. De er dog klippet og har naturligvis dækken på efter vejret.

Havde dog engang en hoppe der på sine gamle dage måtte have hjælp med B-vitamin til fældningen og dengang brugte jeg kur fra Blue Hors.

Pøj pøj med det :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider