|
|
| Hvor meget mon de spiser? |
|
|
Vores heste skal hovedsagligt leve af hø i vinter. De får mad en gang om dagen og har så fri adgang til godt hø 24 timer i døgnet.
Men.... hvor mange kg hø mon hver hest spiser i døgnet??? Der er tale om store ponyer/små heste, som står i løsdrift.
Kat.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det bedste ville |
| Forfatter:  |
Sanne & Liva |
| Dato:  |
30-08-2004 09:59 |
|
være at fodre to gange dagligt, men hvis det ikke kan lade sig gøre, så skal de have MEGET hø -10-15 kg, vil jeg tro
Tilbydes opstaldning 5 km fra Aalborg c . Kontakt mig for yderligere information
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afhænger jo af |
|
|
hvormeget de bruges, mne ja de spiser hurtigt 10-15 kg pr snude........
Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ca 2 % af deres kropsvægt |
|
|
Hej
Den mindste mængde det er ansvarligt at give en hest er 1,5 % af hestens kropsvægt. De fleste heste spiser 2 - 2,5 % af deres kropsvægt i døgnet (dvs 12 -15 kg for en hest på 600 kg) Enkelte heste er nogle rigtige ædedolke og spiser op mod 3 -3,5 %. Disse heste bliver man nød til at rationere ved at give dem stråfoderet af flere omgange i stedet for at give dem fri adgang, ellers bliver de for tykke.
Venlig hilsen foderkonsulent Anne Zedeler
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| høspisning |
|
|
hey..
ja som sagt 10 til 15 kg om dagen.. men husk at udegående heste har brug for mere end indegående. da stråfoder producerer meget varme, og det er der jo brug for om vinteren
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fedt... |
|
|
Hej alle!
Sikke nogle kloge svar jeg har fået. Det kan jeg virkelig bruge til noget. Mange tak!!!
Vi har regnet med 12 kg pr hest, så det er jo ikke helt ved siden af.
:-) KM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet