Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kender I det? (heste og snestorm!)
Forfatter: 
Dato:  27-01-2014 19:20

KENDER I DET? Jeg skynder mig hjem i snestormen, så hestene kan komme tidligt ind! Staldejer lukker tidligt ud (6:30), og jeg tænkte: Åh de stakkels kræ!. De står på stor fold, idag var der ingen halm i beholder, terrænet er bakket og altså uden tag at gå under. TROR I DE SKIDE KRIKKER VIL MED IND? Kl. var 14:30 (og snetormen var virkelig på sit højeste her i Nordjylland = ikke for sjov!), men ak nej der skulle virkelig overtalelse til. Vi har selv to heste på stedet, som har meget fuldblod i sig, de er tynde(den ene er tillige drægtig) og går uden dækken og sætter nærmest aldrig vinterpels, men syge er de aldrig..... og ind - nej det havde de ikke behov.

Heste er nogle mærkelige individer, MEN ind kom de dog!

Hilsen Sus, som gerne hører fra andre med "jeg er ligeglad med sneen"-heste.

1
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-01-2014 19:40

Hehe ja, de er ikke så sarte som man nogen gange gør dem til

Mine vil GERNE ud igen, efter at have været inde i boks lidt og få mad osv, de bor i løsdrift og syntes altså et par timer i boks er rigeligt, også med Bodil, snestorm og des lign

*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"19/1: Holmer søger mødestabil rytter et par gange om ugen, send pb"

2
0
Svar på denne tråd

Vi har åbenbart
Forfatter: 
Dato:  27-01-2014 20:06

nogle rigtige skrog hos os. Staldmutters shetlænder har fået dækken på fordi hun frøs (I sh*t you nok - jeg trak hende selv ind - rystende af kulde det lille pus!)

/Trine T =)

- Ethvert hestemenneske bør en gang i livet eje en shetlandspony!

What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

1
0
Svar på denne tråd

llllllllll
Forfatter: 
Dato:  27-01-2014 20:09

tja både og..

Mine vil gerne ind når jeg kalder for ind er = mad

I dag stod alle mine og hang i læ af stalden..UDENFOR! Selv om de har læskur.

Så nej jeg tror heller ikke de er så pyller. Men mine er så også vant til at gå ude i alt slags vejr fra kl 7-21.30.

2
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2014 20:25

Mine gik heller ikke ind (løsdrift). Det gør de generelt yderst sjældent! De vil hellere stå i læ og kigge efter snepumaer og isbjørne!

Bissen

5
0
Svar på denne tråd

lommehest
Forfatter: 
Dato:  27-01-2014 22:18

Jeg kan godt hoppe på den dille 1 styk 2års plag (som har fødselsdag på mandag og er født i disse temperaturer, eller rettere dem der er værre -18 grader uden vind.. hun fandt stor morskab i at galopperer på isflagerne som føl med mig balancerende ved siden af hende )

Men den robuste 2års tøs må have fået nok kulde i sit liv, for hun ville gerne ned i min lomme og i hvert fald gerne med ud af leddet og ind i bilen med mig i dag bebrejder hende nu heller ikke.. is på numsen, ryggen og halsen som følge af isregnen i morges og hele formiddagen, og en knoldet fold som man knap kan gå rundt på.. havde lige så meget lyst til at tage hende med ind i bilen, meeeen det er nu lidt svært at presse en 320 kg fjordhest ind på bagsædet af en bmw, trods den er ganske rummelig!

måtte pænt fortælle den lille pige at hun skulle fise op i løsdriften og hive sine søstre med sig, for de var lige så "isklædt"

Stolt ejer af den gule frygtløse stjerne;

Pixi Dúvall

3
0
Svar på denne tråd

Heste i snestorm
Forfatter: 
Dato:  29-01-2014 10:45

Hej,

Mine to gamle krikker havde den dejligste bamsepels om vinteren og gik i nogle år på fold med lidt skov at gå i læ ved. En aften i en gevaldig snestorm kom jeg gennem driverne (det sidste stykke på ski) ud til stalden i bulderravende mørke og skulle tage dem ind, men hvor var de? Jeg måtte gennem hele folden (meget lang og snørklet) og finde dem omme bag skoven i læ. Ved siden af dem stod en lille flok rådyr og skuttede sig, og i mørket var det dæleme nemt at tage fejl :-) men jeg fik da den rigtige "flok" med mig tilbage til stalden (i fuld galop - med mig på ryggen af den ene). De havde et tykt lag sne på ryggen og nød simpelthen at være ude, så det var vist kun tanken om foder, der fik dem med hjem :-), skøre krikker...

MVh

Jette

Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

1
0
Svar på denne tråd

Rytter med ski - sikke et syn
Forfatter: 
Dato:  29-01-2014 11:22

Jette, jeg får nogle sjove billeder på nethinden, når jeg læser din beskrivelse, af en flok heste, en rytter og nogle ski der stritter ud i alle retninger

Kh NinaSt

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider