Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Træder sin sko skæv..
Forfatter: 
Dato:  13-01-2014 16:44

Hej :)

Håber er er nogen som kan hjælpe mig...

Jeg så på et tidspunkt på nettet en hjemmeside, hvor man kunne købe en slags hætte ting som kunne komme bag på hestens sko, så den ikke kunne træde skoen skæv/af. Jeg har nu ledt på nettet uden held desværre :( Jeg er nemlig den "heldige" ejer af en hest, som bliver ved med at træde skoene skæve og NEJ klokker virker ikke for det har han på.

På forhand tak :)

Med venlig hestehilsen
Anne-Marie :)
0
0
Svar på denne tråd

Denne her?
Forfatter: 
Dato:  13-01-2014 17:55

Mon ikke det var i denne tråd du har set det?:

www.heste-nettet.dk/forum/5/660929/ 660929/

Og at det er denne hjemmeside du tænker på?:

http://www.shoesecure.com/

Mvh. Runa

1
0
Svar på denne tråd

mange tak :-)
Forfatter: 
Dato:  13-01-2014 22:23
Hejsa,

Jo det var lige præcis den hjemmeside jeg havde i tankerne :-) nu vil jeg tjekke den ud og mange tak Runa for hjælpen..

Med venlig hestehilsen
0
0
Svar på denne tråd

god hjælp...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2014 00:10

Jeg er ikke i tvivl om, at ovenstående kan hjælpe din hest....

Men jeg vil bare fortælle, at der også kan være andre forklaringer på, at hesten "er oppe og stå" på skoene....

Min egen gjorde dette igennem ca. 1 år - jeg prøvede ALT ....

Smeden lagde skoen anderledes, han gik med dobbeltklokker på alle 4 ben 24/7 osv. osv...

I virkeligheden viste det sig, at han var skæv i sit bækken, og simpelhen gik "på 3 ben"....

Det lyder åndssvagt, men det var helt korrekt, og efter Rikke Andersen, kiropraktor kiggede ham igennem, og rette en del allerede første gang, og var her igen både efter 3 måneder og 6 måneder, samt jeg fik instrukser til øvelser, som kunne hjælpe ham med at holde den "ligeudrettede ryg/bækken" på plads, ja så har har min hest ikke trådt på en sko én eneste gang !!!!

Så nogen gange, skal med lede andre steder for at finde "fejlen" - og ikke bare give mere og mere beskyttelse på "skaden", for det er i virkligheden måske noget helt andet som gør, at hesten faktisk ikke kan bevægelig ordentligt på sine ben....

Held og lykke med din hest - jeg håber du også tænker andre alternativer, end bare ovenstående løsning, som helt klart kunne være god, hvis andet er udelukket....

Hilsen Tina

Ejer af Cisco Joy og Sofus !!

En verden uden heste - føj for et mareridt !!

2
0
Svar på denne tråd

Har du prøvet
Forfatter: 
Dato:  14-01-2014 07:07

Har du prøvet med to par klokker ? min blev ved med at træde sine sko skæve eller helt af selvom han havde gode store klokker på, så prøvede jeg at lægge et par lidt mindre udenpå og vupti så har han ikke trådt i dem siden...en billig og nem løsning, det kunne da prøves inden du går videre.

Mvh Mette

EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG.

1
0
Svar på denne tråd

Sætter sine sko
Forfatter: 
Dato:  20-01-2014 20:09

Hej,

Min hest er bare klumset på folden, så når han pludselig hopper ser han ikke lige hvor han træder, det er nok derfor han træder skoen skæv/af :(

Jeg vil da tage alle rådene til mig og se hvad der sker :)

Med venlig hestehilsen
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider