Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hvilken imprægnering til dækken?
Forfatter: 
Dato:  31-12-2013 15:24

Hej

Nu har jeg lige vasket dækner i min nye (brugte) industrivaske maskine og så er det jo ude dæknerne skal have en gang imprægnering..

Men hvilken en er god? Og hvor kan den købes? Hvad koster den og hvor meget skal man bruge?

Jeg plejer at sende dæknerne ud til andre men har været så heldig at få en rigtig god 16 kg industrivaskemaskine foræret, så er ret blank.

1
0
Svar på denne tråd

køber noget
Forfatter: 
Dato:  31-12-2013 22:11

jeg køber noget i bilka som er uden silikone(står på dåsen) det er godt koster

50 kr og der er til 3 dækkener

sagde Hanne

-

-

- pasning af hunde tilbydes i nordsjælland- - rigtige dejlige forhold hvor hunde er meget lidt alene hjemme, ingen hunde i bur, men sammen med os i vores hjem og hegnede have - hunde skov til ...

0
0
Svar på denne tråd

Åndbarhed..
Forfatter: 
Dato:  01-01-2014 10:51

I en tidligere tråd omhandlede et indlæg noget om åndbarhed ved de forskellige impregneringsproduktet. Det blev nævnt, at Bucas laver et produkt, som netop ikke påvirker åndbarheden. Jeg har ingen erfaring om det skulle være tilfældet, men har købt Bucas-produktet til næste behandling, da det ser ud til på hesten, at de billige impregneringer forringer åndbarheden på mine Horsewear.

Angående mængde er det nok afhængig af dæknets tilstand. Jeg tænker, at et dækken i den lidt billigere ende, eller et ældre dækken, måske skal have mere for at være vandtætte.

Jeg læser spændt med på tråden..

Godt Nytår

Sort havre - valset byg - småballer, vårbyghalm

SÆLGES i 4470 Svebølle

1
0
Svar på denne tråd

llllllllll
Forfatter: 
Dato:  01-01-2014 12:13

Ja jeg tænker også det er vigtigt at dækkenet bevarer sin åndbarhed, når man nu har investeret i et super åndbart dækken.

Hvor har du fundet det fra bucas?

Har set noget ved hööks der hedder nikwax, jeg tror det skal vaskes i dækkenet og ikke sprayes. Men jeg synes det er lidt dyrt.

Er der nogen der har erfaringer med det produkt?

0
0
Svar på denne tråd

Imprægnering
Forfatter: 
Dato:  01-01-2014 15:22

Hej

For 1,5 år siden hentede vi en ny hest. Den tidligere ejer fortalte at hun brugte telt imprægnering. Mine går i løsdrift en stor del af året og det virker. Jeg bruger dækner fra Horze og det virker. Det kan regne i ugevis uden at de bliver våde helt ind. Det er kun på overfladen. Hestene kan løbe rundt, det er vallakker så de går til den. Jeg har aldrig oplevet at de ikke har kunnet ånde eller har været fugtige. Flasken købes i en camping butik og den koster 99 kr. og jeg bruger en flaske til to dækner. På denne måde kan jeg vaske dækner oftere end jeg gjorde før.

med venlig hilsen

Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

IMPRÆGNERING AF DÆKKEN
Forfatter: 
Dato:  01-01-2014 15:26

Jeg bruger Bucas Blanket Wash for waterproof breathable blankets. Det holder dækkener åndbare og vandtætte. Det kan vist købes i de fleste rideudstyrsbutikker der forhandler Bucas!

0
0
Svar på denne tråd

Ikke vaskes
Forfatter: 
Dato:  01-01-2014 17:24

Imprægnering skal ikke vaskes ind i dækkenerne, de skal jo ikke være vandtætte på indersiden ;)

Jeg har også altid brugt telt imprægnering, købt i enten Harald Nyborg eller jemogfix :)

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

Ungheste sælges

Se min præs

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er ikke så lun...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2014 22:48

på vaske imprægneringen ind, det kommer jo i kontakt med hesten på indersiden.

Og jo, de billige gør dæknerne fint vandtætte, men det er åndbarheden, som jeg syntes forringes.

Jeg købte Bucas imprægneringen i alm rideudstyrsforretning.

Sort havre - valset byg - småballer, vårbyghalm

SÆLGES i 4470 Svebølle

0
0
Svar på denne tråd

Imprægnering
Forfatter: 
Dato:  02-01-2014 15:03

Jeg køber teltimprægnering hos T. Hansen, der er til 3-4 dækkener i en dåse. Det er netop både åndbart og vandtæt. Og så kan det købes i deres webbutik også, hvis man ikke vil køre efter det. Nemmere bliver det vist ikke

0
0
Svar på denne tråd

super duper
Forfatter: 
Dato:  02-01-2014 19:50

Det er da fint at den fra t-hansen er åndbar. Så kan jeg næsten ikke se at der er noget der taler imod at bruge den.

Og så arbejder jeg lige ved siden af en t-hansen, så det kunne ikke blive nemmere

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider