Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjem til stalden / næring i græs ??
Forfatter: 
Dato:  29-08-2004 13:19
Hvornår tager i jeres heste hjem fra sommergræs/døgnfold? Hvad bestemmer det, er det vejret, hvor meget græs der er osv. ??

Græs på folden, mister det sin næringsværdi eller kan hesten få dækket sit behov hvis der bare er græs nok? Altså, også sen efterår? Grunden er at jeg har en hektar græs der står herhjemme og venter på mine heste. De er på sommergræs andensteds. Jeg tænkte så om græsset herhjemme bliver "for gammelt"?

Jeg har sagt det før, hestefodring er saftsusemig indviklet.

Varme hilsner fra solskinsøen
0
0
Svar på denne tråd

Tilskud
Forfatter: 
Dato:  29-08-2004 13:40
Ifølge en artikel fra tjørnehøjmølle begynder græsset allerede i august at midste så meget næring at tilskud er nødvendigt. Næringsindholdet skulle i starten af august være ca. 60% af hvad det var i maj og i slutningen af august skulle det være faldet til 40%.

Jeg har da også fodret vitaminer og mineraler hele sommeren, men her i starten af august måtte jeg også begynde at give havre og grøntpiller for at sikre at hesten ikke tabte sig samt havde energi til at blive redt. Det er dog langt fra alle vores heste der har det sådan, men næsten alle i stalden er begyndt at give noget ved siden af nu, hvis hesten ikke bare holde sommerferie endnu - og dermed stadigt har en vom at tærre på.

Så jeg ville bestem holde øje med dem om de begynder at tabe sig og jeg ville tage dem hjem nå de begyndte - græsset bliver for "gammelt" men er der nok af det kan de jo opvejde at de taber sig synligt, men de vil komme til at mangle vitaminer og mineraler da græsset ikke indeholder det samme som tidligere.

Jeg ville bestem tage dem hjem og så begynde at give et tilskud af vitaminer og mineraler, som minimum.

Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

I vores stald........
Forfatter: 
Dato:  29-08-2004 16:07
Er vi belvet bedt om ikke at have hestene på døgnfold længere.

Hestene kan simpelthen ikke få nok næring af græs og en daglig fodring.

Medoc begyndte at komme ind om natten i starten af august, da han blev tynd af at stå på døgnfold. Han reagere meget på koldt vejr - og sommeren har jo ikke ligefrem været god i år. Og da jeg også er begyndt at træne mere intensivt igen efter sommeren, ja så skal han altså have mindst morgen og aften mad for at kunne holde sig pæn.

MVH Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svarene...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2004 20:02
Jeg har nu hele sommeren igennem givet vitamin og mineraltilskud. Mine heste bliver ikke redet, den ene er 2 og den anden har pt ikke nogen rytter, så der skal bare være energi til vedligeholdelse.
Hvis jeg nu kigger på maven af især den lille, så kan jeg se at lige nu mangler de ikke noget.
Tak for hjælpen.
Vh Lena
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider