Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dækken og nytår
Forfatter: 
Dato:  29-12-2013 16:47

Mine 2 krikker går i løsdrift, og jeg har forhørt mig rundt omkring, om hvorvidt andre løsdriftsheste står ude eller kommer ind til nytår.

De fleste lader deres heste stå ude, og da mine ikke er bange for fyrværkeri har jeg taget samme beslutning.

Nu er det bare desværre sådan at jeg for en uges tid siden måtte lægge dækken på min unghest for en periode, og jeg har derfor tænkt lidt - er det godt at have på ude sådan en aften?

Jeg tænker bare på hvis der nu skulle komme en vildfaren raket og ramme dækkenet, ville det så ikke smelte ligesom en jakke til mig fx? Eller er jeg en pylrerøv?

Kunne man forsvare at pille det af hende denne ene aften, forudsat at der er masser af hø at æde til at holde varmen på (det er kun et regndækken hun har på), eller skal jeg bare lade være med at bekymre mig så meget om det?

Jeg har aldrig haft dækkenhest eller heste i løsdrift, derfor jeg måske spørger "dumt", så dumme svar frabedes - man skal vel lige lære det ikk'? ;)

Konikponyen Masca Z Nadziei

og

Frieserpigen Jackie af Birkely!

Kig gerne min blog

masca-z-nadziei.blogspot.com/

Og mød os på Epona.Tv

HornskovVindberg Inkasso

2
1
Svar på denne tråd

Nytårs aften
Forfatter: 
Dato:  29-12-2013 17:01

Jeg ville overhovedet ikke bekymre mig. Har aldrig hørt at det nogen sinde skulle være sket før. Jeg ville lade hesten stå ude som normalt

Betin

3
0
Svar på denne tråd

løsdrift og nytår
Forfatter: 
Dato:  29-12-2013 19:17

Mine står ude, min erfaring er at de blive mere stressede af at være lukket inde. Jeg ville ikke være bekymret over dækkenet. Den ene af min der bruger dækken beholder det ihvertfald på.

Tror hvis der endelig kom en raket ville den aldrig nå at lande på din hest, og hvis den gjorde ville den falde af i den fart din hest ville få på

0
0
Svar på denne tråd

Stå inde
Forfatter: 
Dato:  29-12-2013 19:33

Jeg tænker også at hvis jeg lader dem stå ude, har de mulighed for at kunne gå ind og ud som det passer dem.

Konikponyen Masca Z Nadziei

og

Frieserpigen Jackie af Birkely!

Kig gerne min blog

masca-z-nadziei.blogspot.com/

Og mød os på Epona.Tv

HornskovVindberg Inkasso

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  29-12-2013 20:11

Du er pylret.

Selvfølgelig kan hesten da beholde sit dækken på.

Vores går også ude i løsdriften nytårsaften. De er mere rolige når de kan se fyrværkeriet end at stå inde i en boks og kun kunne høre brag.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

2
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-12-2013 16:18

Forstår godt din bekymring, men som de andre skriver ville jeg lade den stå ude med dækken på.

Sidste nytår snakkede os fra stalden om vinduerne indtil udeboksene skulle lukkes, da der jo kunne komme en raket på afveje ind. Vi alle grinede og kunne godt se at det lød lidt vildt. Men vi lukkede nu alligevel vinduerne, for hvis det nu skete, så skulle vi da ikke have stået der dagen inden og lavet grin med det.

Hobbyfotograf www.c-sand.dk

Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd

Opsyn---
Forfatter: 
Dato:  31-12-2013 09:12

Vores går også ude i løsdrift med dækken på og det hele.

Men én af os tager ud og er hos dem 23.30-00.30, der hvor det er værst med krudt. Giver mere wrap, taler beroligende og bare ER der. Vi skiftes lidt til at være den der har den år for år.

Det kunne du jo også gøre.

I

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider