Hej HN.
Jeg har to islandske heste, og til sommer skal de ud på en ny tilsået græsmark der vel er ca. 1 ha.
Min mand er lidt bekymret for om de kan klare alt det græs, eller risikere at blive forfangne. Han havde selv en forfangen pony som barn, og det vil han gerne undgå.
Vi har tænkt på at vi kunne dele folden i to, og skifte dem, men vi har i forvejden en anden halvstor fold, og en mindre vi kan skifte rundt imellem. Vi har også overvejet at hegne halvdelen ind, og lade den anden halvdel gro og så slå hø af det, men igen tænker jeg om det kan betale sig da vi jo skal have nogen ud og slå, og det vel er begrænset hvad udbyttet alt andet lige vil blive.
Jeg har også overvejet muligheden for at få et par sommergæster på folden der kan hjælpe til med at slå det. 
Planen er at vores heste skal kunne leve af græsset sommeren igennem. De bliver redet regelmæssigt, næsten dagligt i sommerhalvåret.
Vil i mene det er for meget græs til to islændere? Og i såfald hvilken anden løsning vil mon så være den bedste.