Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Part til hesten - Erfaringer
Forfatter: 
Dato:  22-12-2013 20:02

Ved ikke lige, om dette er det rette Forum for dette indlæg. Men kan ikke lige finde et alternativ

Er bare så frustreret over, at det skal være så svært at finde en pålidelig part til ens hest . Synes jeg har verdens dejligste og nemmeste hest (og selv er super fleksibel), og så oplever jeg alligevel at blive brændt af hver gang jeg forsøger at finde en pålidelig rytter/passer til min hest.

Så det der skulle forestille at være en slags aflastning for mig i hverdagen, ender ofte med at blive en belastning, fordi man hele tiden skal tjekke om vedkommende nu har været der. Når hesten nu en gang står i en selvpasser stald, så kan man jo ikke bare sådan lige springe over ....

Kunne derfor godt tænke mig at høre om andres erfaringer med at udlåne jeres dyrebare heste til mindre erfarne ryttere/hestepassere. Oplever I det samme som mig med at man bliver brændt af gang på gang? Eller er det bare mig, der altid er uheldig?

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Design for Pets

Lækkert udstyr til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge,

samt alt i tilbehør til katte

0
0
Svar på denne tråd

Parter
Forfatter: 
Dato:  23-12-2013 12:18

Det kan være svært at finde en god part.

Jeg havde til min elskede hoppe, der igår måtte aflives, den mest fantastiske part. Hun har været med i 7 år og er blevet rigtigt gode venner. Det tog rigtigt lang tid at finde hende, men det var hele processen værd.

Jeg tror det gælder om på forhånd at afstemme hvad der forventes af en evt. Part fra begge sider og lægge alle kort på bordet.

Jeg har bedst erfaring med voksne parter, men i en periode var min parts datter på 15 også inde over og hun var sit ansvar bevidst.

Mine erfaringer med unge mennesker idag (uddannelsespraktikanter ml. 16 og 20)fra mit job, er desværre ikke de bedste.

De virker følelsesstyret og har de ikke lige lyst til noget den pågældende dag, ja så bliver de væk og du skal være heldig hvis du hører fra dem.

Mvh. Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har været meget heldig
Forfatter: 
Dato:  23-12-2013 16:24

Hej,

Jeg tror at du har været super uheldig.

Jeg har haft min hest i næsten 14 år efterhånden. Jeg har været 12 parter igennem på de 14 år ( har som regel haft et par stykker af gangen)

Min hest har altid stået på selvpas. Jeg har ikke en eneste gang oplevet at parten ikke er dukket op. Alle mine parter har passet hesten mindst lige så godt som jeg selv gør. De har været super søde og flexible. Betalt til tiden. Alle har været parter på min hest i mindst et år. Alders spredningen har været mellem 11 og 35 år.

De er iøvrigt alle fundet her på hestenettet.

kh Tine

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak for feedback :-)
Forfatter: 
Dato:  23-12-2013 23:09

Det er nok bare mig, der har været ekstremt uheldig. Der er også flere ude i stalden som har gode og pålidelige parter.

Dem jeg har haft, har jeg også fundet her på HN, og den sidste (som jeg lige har fyret) er 46 år. Så jeg er ikke overbevist om at alder har nogen betydning, selvom man skulle tro det.

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Design for Pets

Lækkert udstyr til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge,

samt alt i tilbehør til katte

0
0
Svar på denne tråd

parter
Forfatter: 
Dato:  24-12-2013 16:08

Hej,

Jeg har haft to parter til min hest, min første part var en ude på rideskolen der manglede en hest at ride, så jeg tilbød at hun kunne ride min, skønne hest som der intet ondt er i... Dog skrev hun tit til mig at min hest havde været vild og umulig. Jeg opdagede tit at hun bare lå og red ukontrolleret, eller det vil sige hun kunne finde på at ligger og lave øgninger 15 min... Og da jeg var i lærer som kok havde jeg rigtig meget brug for en part som kunne træde til når der var meget arbejde, det endte desværre med at jeg måtte sige til hende at jeg ikke ønskede at hun skulle passe min hest mere, da hun på en uge ikke en eneste gang kunne tage min hest fordi hun skulle ride andres, det skal siges at jeg et meget øm over for min hest, da hun er det kæreste jeg har, og jeg synes hun fortjener alt den tid man har..
Samtidig som dette stod på havde jeg en anden pige som jeg har redet med som ponyrytter, hun er dog lidt yngere end jeg, hun var på efterskole, men skrev jævntligt at hvis jeg havde brug for en til at passe, ride eller bare lukke på fold ville hun gerne hjælpe hun kunne jo selvføligelig kun når hun var hjemme, så besluttende jeg mig for at se hvordan min hest og nummer to part passede sammen, hun var oppe og ride hende, og de fungerede bare fantastisk sammen.. Hun er stadig min part den dag i dag, og gør alt for min hest, jeg får tit en besked om hvor en dejlig og velredet hest jeg har, og at hun bare nyder tiden med den.. Og hun hjælper mig alt det hun kan, og passer hesten som var det hendes egen..
Så det er bare at lede, begge mine parter har været 17 år, og så du kan se har det ikke være alderen der talt.
Jeg håber du snart finde en lige så dejligt part som mig! :)

0
0
Svar på denne tråd

Hm.m part
Forfatter: 
Dato:  24-12-2013 17:50

Jeg har meget forskellige erfaringer med parter til min hest.

Det skal dog siges at han nok ikke er jordens nemmeste hest, men det ville i min verden også være dødkedeligt, da jeg så ikke havde været nødt til at arbejde for tilliden og finde ud af hvor hans knapper sidder.

Dette er selvfølgelig noget jeg altid har gjort opmærksom på når jeg har søgt part til min hest. Det har både været skrevet i annoncen og jeg har også omhyggeligt fortalt det når de har været ude og se/prøve ham.

Alle har været indforståede med hans små særheder og sagt at de havde prøvet meget værre.

HVER eneste gang er der max gået 6 mdr, så har de enten sagt op eller også har jeg fyret dem pga. manglende forståelse/respekt for min hest. For mit vedkommende ønsker jeg ikke en part under 18 år, da alle jeg har haft som part under 18 år har forkludret det hele og gjort mere skade end gavn. :(

Jeg havde for nogle år tilbage en super fantastisk part, som fulgte os i en længere periode. Også selvom min hest stod skadet i 3 mdr. var hun der på ALLE sine dage og passede ham til UG. Hun tudede i telefonen, da hun sagde op. Hun ville gerne stifte familie, men følte samtidig at hun svigtede min hest. Vi holder stadig kontakten og hun besøger os af og til :)

Min nuværende part er også som sendt fra himlen Hun elsker min hest mindst lige så meget som jeg, og hun kan bruge timer på bare at nulre rundt om ham. Hun rider ham på ture uden sadel og de råhygger sig sammen. Af og til kommer hun endda også på "mine dage" og ordner stalden for mig, bare fordi hun har lyst og fordi hun savner min hest.

Der findes gode parter derude, de hænger desværre bare ikke på træerne ;) Det er om at holde godt fast i dem :)

Lige nu sidder jeg i Norge, og om lidt går vi til bords for at fejre juleaften - og jeg føler mig helt tryg ved at jeg har overladt min elskede hest til min part, for jeg ved at hun vil gøre sit aller bedste for ham - så der kan man tale om at føle sig heldig

Sagde Josephine

Med den gyldne fuldblods-drengerøv

Mit ét og alt - min soulmate, Maphard <3

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider