Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Jer med tildren behandlet heste
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 10:29

I som har heste/ponyer som er behandlet med Tildren, hvor tit bliver jeres heste behandlet.

Ponyen fik en behandling i juni. For kort tid siden blev han utaktet, en bøjeprøve gav ikke udslag. Så hesten har pt næsten fri, bliver kun skridtet.

I slutningen af december kører vi ponyen til kontrol og har snakket om at give den en tildrenbehandling og det uanset om ponyen er uren eller ej.

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

Tildren
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 17:02

Hej Helle,

Jeg fik min nu aflivede vallak behandlet med tildren sidste år pga en meget stor ringfod. Han er som sagt aflivet nu, da det ikke hjalp ham nok . Men mener dyrlægen nævnte at han nok skulle have det hvert halve år, hvis det hjalp. Så det passer jo meget godt med at jeres skal have nu igen ;-)

hilsen Louisa

0
0
Svar på denne tråd

Tildrenbehandling
Forfatter: 
Dato:  20-12-2013 07:58

Min fik to gange, med 3 md. mellemrum, det hjalp dog ikke, prøvede og gi hende ½ år i løsdrift, det hjalp heller ikke, til sidst blev hun desværre aflivet....

Beklager ikke og ha noget mere opløftende og fortælle.

Mvh Søs

0
0
Svar på denne tråd

Tildren
Forfatter: 
Dato:  20-12-2013 17:44

Min pony, som fik konstateret aktiv spat sidste sommer, fik en 14 dages Tildrenbehandling i sommers, da hendes spat ikke voksede sammen, og hun slet ikke kunne gå til sidst(jeg har haft dyrlægen med indover hele tiden, så jeg har ikke bare ladet hende gå med smerter!!). Det hjalp en lille smule i starten, men desværre gik det derefter ned ad bakke igen. I samarbejde med dyrlægen valgte jeg at sige farvel til hende i tirsdags

Jeg håber, jeres pony bliver iorden igen.

Vh Lærke

0
0
Svar på denne tråd

Tildren
Forfatter: 
Dato:  20-12-2013 22:30

Min hoppe på næsten 26 år fik tildren hver 8 måned cirka og har aldrig været bedre gående. Mistede den desværre i marts måned pga en svulst i tarmen. Så jeg havde stor glæde af tildren til min hest

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-12-2013 19:12

Min fik tildren i sommers pga. begyndende slidgigt i forbenene. Dyrlægen nævnte ikke noget med eksta behandling. Hun er en smule utaktet den første runde i trav, men ellers er hun godt gående.

Hun får dog flere skridtture end førhen og når jeg rider dressur er der masser af skridtpauser.

Tror det kommer meget an på den enkelte hest og hvad den præcis fejler - Om behandlingen hjælper og hvor ofte den skal behandles.

Hobbyfotograf www.c-sand.dk

Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd

tildren
Forfatter: 
Dato:  31-12-2013 00:28

Ponyen fik tildren i fredags.

Først mente dyrlægen ikke det var nødvendigt da heste var rengående i mønstring.

Der blev dog taget røngten af begge forben og gigten er blevet værrer og denne gang er der noget i begge forben, så ponyen fik tildren alligevel.

Så nu krydster vi finger for at det kan holde ponyen godt gående, så vi forhåbentlig kan have ham i flere år.

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

Tildren
Forfatter: 
Dato:  16-02-2014 19:13

Hej.

Min vallak fik konstateret gigt tre steder i højre forben i juli 13. Han fik Tildren og det virkede lidt i en periode. Han har ikke fået det siden.

Det der virker bedst for os er glukosamin/Cortaflex, som jeg køber i UK til 1/2 pris. Samt MMS, hybenpulver og ringsko med indlæg og såler hver 6 uge.

Jo mere Morgan bliver skridtet jo bedre får han det.

Så han bliver skridtet, 4-5 gange om ugen og får en lille gallop i ny og næ. Traven er fuldstændig droppet, da det belaster benet mest! Han kommer også på vandløbebånd 1*om ugen.

Han har det faktisk rigtigt godt, selv om det ikke så godt ud i sommer! Så nu bliver han redet, efter hans handicap og det virker :-))

Held og lykke med din pony Helle.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider