ELITE bedding fra Spanvall.
Det er et produkt hvor tørv og spåner er nøjagtigt sammensat, så man får tørvens god egenskaber med blandt andet binding af ammoniak, og spånernes lyse egenskaber....
Neutral pH værdi, dvs. ingen sure stråler, dårlige hove....
Bakteriefrit miljø, og derudover 100% støvfri !!!
Elsker bare denne blanding, som er super nem og muge i, og er lys og indbydende.
Jeg muger dagligt klatter, og graver tisseplet op ca. hver 1-1½ måned. Fylder så en ny pakke ned i det hul jeg har gravet op, og retter af - supernemt !!!
Kan faktisk ikke se nogen ulemper - jo, altså det er jo dyrere end halm, men til gengæld meget billigere i afhentning af mødding !!!
Prisen matcher rent tørv, så der er ikke forskel.
Det kan også med fordel køres i marken/haven/urtehaven, og kan bedre stå ud om vinteren uden og fryse, i modsætning til den mere fugtige tørv, som fryser om vinteren !!!
Der er 27 pakker på en palle (mængdemæssigt svarer til en almindelig palle med 18 pakker spåner/tørv), men disse pakker er lidt mindre pr. stk, og meget mere håndterbare !!
Jeg har brugt ca. 3 pakker ugentligt - 2 til den store hest, og 1 til ponyen. (mine bokse er 3,5 x 4,5 m).
Prisen er 3510 kr. for 2 paller leveret og placeret hvor jeg ønsker dem !! (mindstekøb er 2 paller).
Sidste år sagde jeg, som havde brugt rent tørv i 6 år, at jeg aldrig ville skifte til andet produkt, før der kom noget der havde tørvens gode egenskaber, men bare mere mere lys og indbydende...
Det er nu på markedet !!!!
Mange hilsner
Tina