Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fedtet hår under ridehjelm
Forfatter: 
Dato:  07-12-2013 18:26

Hej HN'er.

Ved ikke om jeg har placeret emnet korrekt..

Jeg stræber efter at vaske mit hår hver anden dag, da jeg ikke vil ødelægge fedt-balancen, og jeg ganske enkelt ikke har tid til hårvask hver dag.

Nu er jeg begyndt at ride fast igen, efter en længere periode, og nu er jeg nødt til at vaske hår efter hver eneste ridetur, fordi mit hår bliver så frygteligt fedtet. Jeg bruger samme shampoo og balsam som jeg har gjort i flere år, og min ridehjelm er kun et års tid gammel...

Nogle gode råd?

Det er ikke et dårligt liv - blot en dårlig dag..

0
0
Svar på denne tråd

ts....
Forfatter: 
Dato:  07-12-2013 19:27

Giv tid, dvs. vask kun dit hår 1 gang pr. uge.

Ved at, det er svært, men det er den rigtige form.

Håret vænner sig til det og det er faktisk mere sundt.

2
2
Svar på denne tråd

hjelmhue
Forfatter: 
Dato:  08-12-2013 09:30

Du kunne jo prøve med en tynd hjelm-hue under ridehjelmen, for at se om det er hjelmen der giver dig fedtet hår.

0
0
Svar på denne tråd

Toppen
Forfatter: 
Dato:  08-12-2013 11:40

Jeg sveder meget i håret når jeg rider, specielt pandehåret bliver vådt, og når det først har været svedigt ser det fedtet ud.

Hvis jeg ikke har tid til hel hårvask så vasker jeg bare toppen af hovedet (håret), det virker fint for mig :-)

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  08-12-2013 13:47

Vask af hår en gang om ugen. Det er sku lidt for klamt synes jeg, når man får ultra fedtet hår hver dag efter man har redet.

Jeg vasker mit 2-3 gange om ugen. Det virker fint for mig og jeg rider hver dag med hjelm også.

Jeg tænker - hvilken hjelm har du? For mit bliver slet ikke så slemt som du beskriver det. Måske du skal have en hjelm med bedre ventilation i.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-12-2013 17:16

Mange tak for jeres svar! Hårvask én gang i ugen, fungerer heller ikke for mig. Jeg tror jeg vil forsøge med en tynd hue her i vinterhalvåret, og gå på udkig efter en kvalitetshjelm på hingstekåring til marts :-)

Det er ikke et dårligt liv - blot en dårlig dag..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-12-2013 17:22

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men med årene fedter håret (og huden) mindre og mindre.

Jeg er +60 og mit hår fedter ikke efter at have været i en ridehjelm. OG jeg skal lige tilføje at jeg altid har drivvådt hår når jeg har redet.

Jeg ville simpelthen vaske det hver dag. Det er jo heller ikke til at holde ud at have sådan en "fedtklump" på hovedet. Jeg kan faktisk godt huske hvordan det var !!!! Uudholdeligt !!

Men glæd dig til du bliver ældre, så forsvinder problemet !!

Karen

2
0
Svar på denne tråd

skift shampoo
Forfatter: 
Dato:  08-12-2013 17:28

Det er også vigtigt, at du indimellem skifter shampoo. Jeg har erfaret, at længere tids brug af samme produkter, mindsker effekten.

Vejr og hormoner påvirker også håret meget. Samt kost og travlhed mm.

Så prøv måske først et andet mærke shampoo.

1
0
Svar på denne tråd

Fedtet hår under ridehjelm
Forfatter: 
Dato:  08-12-2013 19:11

Køb en Casco ridehjelm, så er du over det problem. Den er så dejlig let, at man tit glemmer at tage den af. Jeg har en Casco Duell.

0
0
Svar på denne tråd

I cykelbutikker...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2013 11:14

... kan du nemt finde en ultratynd hue, der kan være under hjelmen. Den kan du så også let vaske sammen med dit almindelige vasketøj (y)

Måske det vil hjælpe lidt?

Venlig hilsen Camilla

Herman Sprenger bid sælges

Tredelt 14cm/16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/16mm. med løse bidringe

0
0
Svar på denne tråd

Sved x meget
Forfatter: 
Dato:  16-12-2013 22:22

Uanset hvad så sveder man da når man yder 100%, jeg muger altid inden jeg rider fordi når jeg har redet så er jeg gennemblødt af sved, og det gælder også håret (og så fryser jeg hvis jeg skal blive på gården)

Jeg har pandehår som er helt glat og det bliver bukket og vådt under hjelmen, derfor skal det vaskes, hvis jeg ikke rider med hjelm sveder jeg jo stadig :-D

OG så lugter det jo af hest OG sved siger min mand..........

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider