Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Snesåler?
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 19:28

Hej

Ja jeg står i den situation at mine hyppere får smed på onsdag. Nu er det EKSTREMT mange år siden jeg sidst har haft heste der har gået med sko, men min ride-ismule går med 4 sko og er nu i tvivl - der er jo ingen der kan spå om der kommer sne inden nytår, men ville I ligge snesåler på jeres hvis I var mig?

HVIS nu der kommer sne som de sidste par år vil det jo være MEGET rart at have været på forkant...

Lene

NU MED ISLANDSK HEST, DV og WELSH MOUNTAIN!

0
0
Svar på denne tråd

Det gør jeg.
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 19:50

Jeg får selv smed til min islænder på torsdag, og vælger at få sko med sne såler og mordax huller. Tør ikke andet, for vil ikke byde min hest at blive reddet uden det, i tilfælde af sne. Jeg ved godt at det koster mere, men hellere det end en "spildt" skoning som bliver rykket af i tilfælde af sne, eller endnu værer, en hest der laver skade på sig selv pga. Sne "stylter".

Nu ved jeg ikke hvor længe din hest går med et par sko, men på min holder et par sko ca. 8 uger. Det vil sige at disse sko den får på nu holder til ca. Slut januar, og jeg tænker der nok er ret stor sandsynlighed for at der er kommet noget sne inden da.

1
0
Svar på denne tråd

Mordax ja
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 19:51

Hej

Ja jeg fik også mordaxhullede sko på hende sidst...! Og det skal der naturligvis på igen!

Lene

0
0
Svar på denne tråd

overskrift.....
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 20:50

Min fik både snesåler og mordax huller for en uge siden. Ud over det er meget rart at kunne ride når der er sne, så vil jeg ikke byde min hest at skulle rende rundt med store klamper i skoene, med risiko for kodeledsforvridninger osv. de 9-10 timer om dagen den går på fold, især ikke hvis vi får sne og frost lige så længe som de foregående år.

Mvh. Louise O.P.

Medlem af Team Rocky Road - det mest stenede hold inden for distance

1
0
Svar på denne tråd

Ja, mine får
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 21:15

også ved næste smedebesøg......jeg har tre med hhv 2, 4 og 4 sko og de to 4-skoede går faktisk med mini-mordax på fold hele året rundt.

Jeg træner mere på græs end andre steder, da jeg synes en god græsbund er det mest ben-venlige-fjedrende der findes.

Snesåler kommer på næste gang- de hjælper iø også til at stå fast på fedtet bund, så uanset om der kommer sne er de gode om vinteren.

Jeg har een gang fået ordnet hele banden og så kom der væltende med sne 10 dage senere, så smeden måtte ud og lave det hele om.....

Opstaldning Sorø;gode og sikre forhold.

Working Equitation bane, ridehus og masser af terræn.

1
0
Svar på denne tråd

Hvilke?
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 21:49

Hej

Så kommer mit næste spørgsmål så - bruger i de lukkede såler eller de der skoformede?

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Skoformede
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 21:52

...de virker også skrid-sikrende uden mordax.

Jeg prøvede en hest sidste år med snesåler + mordax og en med snesåler uden mordax.

Opstaldning Sorø;gode og sikre forhold.

Working Equitation bane, ridehus og masser af terræn.

1
0
Svar på denne tråd

qwerty
Forfatter: 
Dato:  25-11-2013 01:48

Tag det endelig i, så får vi nok ikke sne :). Ligesom det aldrig regner når man har en paraply med hehe.

Ham jeg rider har også fået snesåler og sko med mordax-huller, så vi er klar :)

1
0
Svar på denne tråd

Helt klart..
Forfatter: 
Dato:  25-11-2013 08:13

snesåler i..

Jeg fik på min i onsdags, samt mordaxhuller.. Så viu er klar hvis sneen kommer..

Jeg bruger de skoformede, jeg vil ikke have strålen lukket inde..

Prima hø i minibig sælges

Befinder sig i 7330, Brande

1
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  25-11-2013 12:30

Overvejer at give min fire sko på og snesåler + mordax.

Men.... Ville i ride med mordax på is?

Til vinter vil den grussti man skal ud og ride lidt på, for at komme væk fra min ponys stald, nok være ret meget iset ( biler der kører på en grussti = hårdt sne/is der er presset sammen ). Så for at vi kan komme nogle steder ville jeg sætte mordax i, ellers kommer vi ikke nogen steder i vinter.

Men det har folk anbefalet og lade være med? Hvad er jeres erfaring?

Det drejer sig ikke om hele turen, kun den pågældende sti på 500 meter væk max hvis man rider helt til enden og ikke drejer af.

Nu meget eget ponydyr

0
0
Svar på denne tråd

Om vinteren..
Forfatter: 
Dato:  25-11-2013 12:35

når der er sne har jeg 95% af gangene mordax på..

Jeg rider kun uden mordax, når jeg rider på markerne bag vores ejendom.. Der er ingen veje og derfor ingen steder der er glatte..

Så ja, jeg rider med mordax på is.. Oplever ingen problemer..

0
0
Svar på denne tråd

SNESÅLER
Forfatter: 
Dato:  25-11-2013 17:16

Ja, absolut snesåler og mordax, så nyder vi at ride i sneen uden fare for stylteben og ingen glidning

Billede

1
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-11-2013 20:00

Jep. Jeg får snesåler og mordax i. Har netop ringet til smeden og booket ham, han skulle dog lige have dem bestilt hjem først. Min kan godt gå omkring 10 uger mellem skoningerne, så næste skoning bliver først omkring slut januar/start februar, og der har rimelig sikkert været sne inden da.

Èn ting er, om jeg tør ride ud i det glatte vejr med min "ikke-så-stabil-til-bens-5-gænger", men vi bliver nødt til at have udstyret i orden for at få det afprøvet, og så vil jeg ikke risikere, at han vrider om med de enorme stylter, de får under fusserne i snevejret

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  25-11-2013 21:07

..... Men ville i ride med mordax på ren is eller meget sammenpresset sne - der begge dele er glat og hårdt?

Samt hvad koster mordax?

Nu meget eget ponydyr

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-11-2013 08:55

MRJN - Ja, det tror jeg godt, jeg tør. Man må jo prøve sig frem med den enkelte hest. Men når de kan ride istølt på ishockey-banen i Frederikshavn, kan vores sikkert også skridte en tur på isen

En sko med plads til mordax koster vist lidt mere end en almindelig sko, og så regner jeg med at købe dette sæt fra hööks til 200 kr, men tror også det kan gøres billigere...

www.hooks.dk/ product.aspx?productid=900175

0
0
Svar på denne tråd

1 spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  26-11-2013 10:20

jeg spørger lige:

Jer der har heste med 4 sko på, får i lagt snesåler både for og bag eller kun for?

Vores har altid kun fået for, men jeg fornemmer der også er nogle der bruger dem bag?

0
0
Svar på denne tråd

Ja, jeg rider..
Forfatter: 
Dato:  26-11-2013 10:26

på is og sammenpresset sne.. Ellers ville jeg aldrig komme på tur om vinteren..

Min hest har altid været vant til at færdes ude om vinteren og ved derfor at man ikke spasser ud på glatte overflader.. Jeg har aldrig haft problemer.. Ofte går hesten jo igennem isen med mordaxene, så de står ganske fint fast..

Jeg får altid snesåler både for og bag, problemet med sneklumper i skoene er da lige stort om det er er for eller bag..

Jeg giver 50 kroner ekstra for mordaxhuller om vinteren, om sommeren er hulle standard hos min smed og koster ikke ekstra..

Jeg har sådan en kasse med værktøj og flere forskellige slags mordax.. Det passer fint til mit behov.. Har både til græs om sommeren og et sæt til vintervejr..

0
0
Svar på denne tråd

snesåler
Forfatter: 
Dato:  26-11-2013 17:19

Sidste år gav jeg 1750 pr. hest for sko med 2 mordax og snesåler, så det er jo noget af en udskrivning. Hvad giver I?????????

0
0
Svar på denne tråd

Ja det koster
Forfatter: 
Dato:  26-11-2013 19:50

Jeg giver 1500 for 4 sko med 2 mordax huller i hver og sne såler.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider