Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hævede kirtler
Forfatter: 
Dato:  26-08-2004 20:47
Jeg har en unghest som havde halsbetændelse i vinter.
han har stadig hævede kirtler og en meget grim overgang mellem hals og hoved.
Jeg vil høre om der er nogen der ved lidt om naturmedicin som kan rådgive mig med et eller andet jeg kan prøve at fjerne disse hævelser med.
Ja jeg har prøvet kamfersalve og lignende. men noget andet . på forhånd tak.
0
0
Svar på denne tråd

Hej Sjako
Forfatter: 
Dato:  26-08-2004 23:52
Hvor gammel er din unghest ?De hævelser behøver ikke at stamme fra den halsbetændelse.Det kan også være pga tandskift og så generelt fra hestens møde med fremmede bakterier og vira !
Men ellers ville jeg foreslå at give den hvidløg i sit foder da det styrker immunforsvaret.Ellers er der noget der hedder : " Echinamin nr 5,eller Echinecia ".Det er fra en blomst der hedder rød solhat og det hjælper også immunforsvaret,men træk temperatur og tænder først inden for at udelukke andre ting !Mvh Graven
En rigtig hest er en Oldenborger ! >o<
0
0
Svar på denne tråd

Hvem siger halsbetændelse
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 07:49
Du kunne også tænkes, at din unghest havde en lettere form for kværke. Hvis du ser under netdyredoktor.dk kan der faktisk gå lang tid før hævelsen forsvinder.

Hesten har 4 kirtler under svælget. De bagerste sidder faktisk i overgangen til halsen.

Måske har din hest kværke. Symtomerne kan du også læse om på netdyredoktor.dk
0
0
Svar på denne tråd

Kværke
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 08:49
Det var en form for kværke den havde i vinter, men den var opstaldet hos en dyrlæge og han behandlede nogle af hestene med antibiotika, men uden virkning.
Det var voldsomt og han var hævet helt frem til munden i vinter, jeg ville godt have ham pæn igen da han skal stille til hingstekåring, det kommer nok til at vente et år mere men helst inden han bliver fem, han er to nu.
0
0
Svar på denne tråd

Lidt det samme...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 13:06
Hej

Jeg har en ældre hest som har noget der ligner de samme symtomer.

Hun hæver op ved kæben og op til ørene og lidt foran ørenen, men hun er ikke øm hvis man tykker på det og hendes humør fejler ikke noget. Men det underlige er at hævelserne kommer og går lidt som vinden blæser og nogle gange er hun hævet i begge sider og andre gange kun i den ene side. Vi har været folden igen for gifte planer og har prøvet at overvåge hvornår hun får hævelserne, men kan ikke finde nogen sammenhæng. Hun har ikke før været hævet på den måde og hun fik det første gang i forsommeren i år.

Det er noget mystisk noget?! ?:-)

Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Genvækst
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 13:18
af græsset derfor er der mange heste der hæver op igen lige som i foråret.
Når der ikke er næseflåd med gul eller grøn snot eller høj feber er det normalt ufarligt.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider