Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 horselux easy eller vit/mineral
Forfatter: 
Dato:  08-10-2013 11:08

Hej

 

en hest der får adlib hø.

 

kan man så stille fordele og ulemper op i forhold til

 

600 g horselux easy kontra 600g lucerne blandet med vit/mineral?

 

Jeg tænker ikke forskellen bliver stor (altså ud over prisen, fe og manglende tingeltangel)

 

Det er regnet i foderprogram det jeg skal bruge er om de "gode" ekstra ting jeg får ved easyen ikke har noget at sige I de små mængder?

 

mvh louise

 


amigo regndækken str 140 og horseware liner 100g str 140 og hkm 300g str 115 sælges, brugt 14 dage

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvilken hest
Forfatter: 
Dato:  08-10-2013 11:43

Og hvad laver den ?

 

Jeg kender efterhånden en del der er rigtig glade for easyen :)

 


 

Beklager taste og stavefejl

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Nyt: horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Ungheste sælges, 3 og 4 års drenge

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har brugt easy
Forfatter: 
Dato:  08-10-2013 14:10

Hej

 

Jeg har brugt easy til min og var vældig godt tilfreds.

 

Nu er jeg skiftet over til hø, vitaminer og lucerne.

Og umiddelbart får jeg samme resultat når jeg taster det ind i sund hest. Jeg synes også jeg får samme resultat når jeg kikker på hesten, han elsker stadig sin mad.

 

Min pung er blevet gladere og jeg har haft glæde af at jeg kunne give lidt mere vitamin til tider. Giver 200g istedet for de anbefalede 150g noget af året, så kan jeg bedere hold ham stabil- han sætter meget pels går i løsdrift så der skla bruges en del ekstra forår og efterår. Under ridning sveder han også en del mere end en dv, så alt i alt er jeg blevet glad for justerings muligheden i blot at bruge vitaminer :-)

 

Mvh Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Easy......
Forfatter: 
Dato:  08-10-2013 16:02

Jeg har regnet på, om det kunne betale sig at skifte fra easy til lucerne + vitamin, men det kan det ikke for min pony.

 

Hvis jeg erstatter hendes 450 g easy med tilsvarende lucerne + multivit, så skal der en del multivit til, før der er magnesium nok, og så er det faktisk dyrere end at fodre med easy.

 

Og så er det så dejlig nemt, at der kun skal en ting i spanden

 


Mvh

Mette

 

 

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

 www.lille-hovgaard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 2344577
Forfatter: 
Dato:  08-10-2013 17:18
Hej
det er til forskellige heste, så træningen er blandet.

jeg ved godt at det bliver dyrere.
men min tanke går på om man kan erstatte de ekstra ting i easyen.
det er jo så få gram

amigo regndækken str 140 og horseware liner 100g str 140 og hkm 300g str 115 sælges, brugt 14 dage

0
0
Svar på denne tråd
 
 mine heste er glade for horselux
Forfatter: 
Dato:  09-10-2013 14:08

bruger easyén til mine løsdriftere, er vildt glad! organiske vitaminer i lidt foder, som man alligevel skal tildele ved vitamin/mineral blandinger. Nu ved jeg ikke hvad slags vitaminer du plejer at give men syntes 160 pr. hest om måneden er billigt!



frederiksborger.dk


en linksamling til frederiksborghestesider på nettet


Destrier.dk


mit lille bestillings stutteri

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider