Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hævet lymfer ved halsen
Forfatter: 
Dato:  20-09-2013 19:51

Hvad pokker kan det være?? I dag var der dyrlæge ude ved en af hestene fordi den tyggede underligt. Dyrlægen fandt ikke andet end hævet lymfer og den fik antibiotika.

 

Der er også to andre i stalden der står med hævet lymfer, men ingen hoste eller feber. Synes det er lidt mærkeligt

 

Har i nogen bud på hvad det kan være??

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  20-09-2013 21:20

Følger lige med.

Min står nemlig os med hævede kirtler, og ingen feber, snot eller hoste.


0
0
Svar på denne tråd
 
 njknkl
Forfatter: 
Dato:  21-09-2013 00:36

Jeg kender en del heste der får hævet lymfekirtler i halsen hvis de spise meget kort græs, altså nedbidt græs der stadig er vokser.


 

Tanja

 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hævede Kirtler
Forfatter: 
Dato:  21-09-2013 10:01

Halløj!

Min hest får også hævede lymfekirtler i sommerprioden når de går på sommerfold.- Som Tanja skriver kan det meget vel have noget at gøre med de napper meget i græsset. Så snart min hest kommer ind fra sommerfold, og der ikke er mere græs at nappe i forsvinder de hævede kirtler.- Så længe der ikke er hoste osv, tror jeg ikke du har noget at være bange for ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 havde samme problem
Forfatter: 
Dato:  21-09-2013 20:30

Havde samme problem sidste år, og fik afvide af dyrlægen at det var fordi styt lymfekirtlerne kom på overarbejde, netop på grund at de korte strå. Så man skal ikke være bekymret. Det eneste man skulle have i tankerne var, at der ikke var så meget frihed i ganaschen så hesten kan have svært ved at gå i holdning :)


EQUISS.DK < Heste massage tilbydes >

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-09-2013 10:36

Det er bare hestens spytkirtler der er hævet. Giv den et surt æble eller et citron-sprøjt 20 min før ridning, hvis hævelsen generer Jer under ridning. Så er hævelsen faldet.


Helle Nielsen

 

Carpe diem

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-09-2013 18:44

 

HelleNielsen : lige præcis Dog hjælper citron ikke på alle.

 

 

MVH Hanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rid om morgenen
Forfatter: 
Dato:  22-09-2013 21:40

Jeg har lagt mærke til at spytkirtler altid er hævet om aftenen, mens de er faldet om morgenen, når hesten begynder at komme på stald om natten. Det hænger fint sammen med at det skyldes det korte græs.

 

Så for en ridehest må løsningen være at ride om morgenen.

1
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  22-09-2013 21:50

Prøv citronsaft.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Appelsiner
Forfatter: 
Dato:  30-09-2013 12:21

Min hest lider også af hævede spytkirtler i perioder.Og har en smule svært ved at gå i den rette bøjning..

Så får han lige en appelsin, inden vi skal ride, det hjælper..0

Heldigvis elsker han appelsiner - han står og tripper så snart jeg begynder at skrælle den

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det har alle
Forfatter: 
Dato:  30-09-2013 14:12

mine heste fået, så snart det er tiden til spirer (meget kort græs der spirer). Fx forår og efterår.

 

Jeg har haft nogle skøre heste, som var alt-ædende. Èn elskede citronsaft, en anden fik danskvand som hjalp


 

 

Heste sladrer ikke - men det burde tilskueren gøre!

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider