Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Grønhø fra Dangrønt - kræsen
Forfatter: 
Dato:  16-09-2013 11:47

Jeg har en hest, som havde noget hoste i foråret. Prøverne vist det stammemede fra svampesporer.

 

Derfor gik jeg helt i panik, da han hostede en gang i sidste uge. (under ridning) Det var vist bare et tilfælde, han har ihvertfald ikke hostet siden.

 

Jeg skyndte mig at bestille industritørret grønhø fra dangrønt... Men han vil ikke spise det!!

 

Jeg kan få ham til at spise omkring 2 kilo på en nat... han ville hvis det var alm hø have spist alt jeg gav gav ham.

 

Skal jeg bare holde ud og vente på han spiser det? (han et par kilo at give af på sidebenene)

 

Er der andre der har haft samme problem?

 

Selskabs ponyen guffer det med glæde.


 

Rytter af konetypen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  16-09-2013 12:21

Se det an over op til to uger.

 

oplever tit hest gå ned i grovfoder ved skift mellem wrap og alm hø, og tænker det samme gælder kunsttørret hø.

 


 

Beklager taste og stavefejl

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Nyt: horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Ungheste sælges, 3 og 4 års drenge

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er .
Forfatter: 
Dato:  21-09-2013 20:04
Det er rigtigt de ikke vil spise det.
Begge mine nægter. Har hørt om andre også.
Køb wrap eller godt hø og vand det. På foder info tror jeg den hedder, kan du se at det kun skal være under vand i 5 til 10 min.
Der er mange meninger men hun er meget faglig !

 

Husk, mod tåber kæmper selv Guderne forgæves!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-09-2013 02:40

mine heste fik en overgang meget vådt wrap, og det var nemlig lavet til nogle heste som hostede hvis de fik noget tørt.

jeg tror nok at det er noget med at at det ellers bliver lavet til køer. men mine har da levet på det i 4 år uden problemer.

det bliver slået om morgen, og pakket sidst på dagen.



0
0
Svar på denne tråd
 
 det går bedre
Forfatter: 
Dato:  22-09-2013 17:37

Det går meget bedre med at spise det, han tømmer sin balje med hø og han begynder lystigt at spise af det i stedet for, bare at kigge fornærmet på mig.

 

Så det var tålmodigheden jeg lige manglede.

 

Jeg vil godt fodre med wrap, men jeg har kun to heste, så jeg kan ikke holde en mini big frisk længe nok.

 

De små pakker med wrap syntes jeg er svære at finde i god kvalitet. Sidste år, måtte jeg kassere så mange, at jeg selvom jeg havde 6 pakker pludselig stod uden noget foder fordi alle er dårlige. Det er bare ikke sjovt.

 


 

Rytter af konetypen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 vedr wrap
Forfatter: 
Dato:  22-09-2013 23:57

kender det for godt. Sidst jeg havde wrap fandt jeg en død frø i den ene. SÅ var det altså slut. Nu får de kun hø, hvilket de så også hellere vil have. jeg har dog allergi overfor hø, men hvad alt for hesten, ikke ?

 



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider