Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Foder 4 års DV
Forfatter: 
Dato:  10-09-2013 09:01

Hej HN'er

Jeg er noget i tvivl om hvordan jeg skal fodre min nye hest her til vinter. Quiet er en 4 års Dansk Varmblod på ca. 170. Jeg tror ikke helt hun er færdig med at vokse endnu så jeg regner med at hun skal have nogle måneders pause vinteren over. Nu her bliver hun redet ca en halv time 3 gange i ugen.

Jeg fik hende for et par måneder siden og indtil nu har hun gået på sommergræs og fået Salvana vitaminer og mineraler og lidt lucerne for at få det til at glide ned

Til vinter skal hun gå i løsdrift hvor hestene har fri adgang til frøgræs. De får ca. 8 kg tør wrap pr. hest fordelt over to fodringer.

Min tidligere hest har jeg fodret med fiberpiller, vitaminer og lucerne, men da jeg nu står med en ung hest tænker jeg om der mon er nogle særlige ting jeg skal være opmærksom på.

Hvad ville i give sådan en hest af krybbefoder? Hvad skal jeg være særligt opmærksom på med en hest på 4?

På forhånd tak

Talle med sine to tøser, Sisse og Safir

R.I.P. Fønix 25. november 2009

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-09-2013 14:53

Jeg er rigtig glad for Balance fra Equsana. De skal kun have en lille mængde, hvilket jo er ret smart når det gerne må gå lidt hurtigt i løsdriften. Du kan evt. tilsætte olie hvis den mangler huld.

Sælges:

2 års hingsteplag e. Sunny Boy - DS hoppe

4 års vallak e. Laurino - DS hoppe, tilredet

1 års hoppeplag e. Laurino - DH hoppe (e. Painters Row xx)

Hingsteføl efter BH Zack - DS hoppe

0
0
Svar på denne tråd

tja fiberpiller
Forfatter: 
Dato:  10-09-2013 16:49

og lucern samt grøn salvamin er også det vi fodre med. Der ud over lidt müsli og hvad det skal være er vel en smagssag. Vi bruger bare den billigste fra NAG netop fordi den egentlig er så lille en % af deres foder, men at jeg synes de gerne må få lidt korn. Det er iøvrigt det samme vi fodre alle vores heste med, sådan tilpasset til den enkelte.

Vi fodre ligeledes med 10 til 12 kg hø pr hest pr døgn.

Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider