Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

foder uden energi!
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 17:04
Hej alle!

Jeg søger efter et pelleret foder som ikke giver hesten ekstra energi, hvad foreslår i??

han får 12kg wrap -han spiser ikke mere end det. Og skal udover foderet ha roepiller til middag da han elsker dem.
han holder desværre ikke huld på vitaminer, wrap og roepiller,selvom dette ville være mit ønskefoder.
Det er til en 3 års dv vallak som er påbegyndt tilridning. Han er lidt kræsen og sortere i sit foder hvis han får musli.

På forhånd tak for hjælpen :-)
0
0
Svar på denne tråd

dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 21:26

Spillers High Fibre Cubes eller Saracen Super Fibre Pencils :)

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

Energi...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2013 09:32

Hej,

Du er ude efter et foder, der holder huld på hesten uden at give den mere krudt i rumpetten, ikke?

Så kunne ERS Pellets fra Brogården være et bud som tillæg til hans ration lige nu. Det er et meget fiber- og olieholdigt foder, som er meget lavt i stivelse. Og så smager pillerne godt. Min dame er MEGET kræsen og vil hellere end gerne spise de andres müsli, når de bliver fodret på folden, men med disse ERS Pellets bliver hun ved sin spand, til den er slikket! Og jeg har brugt foderet i et år nu, uden at hun har skiftet mening, og det er noget nær rekord.

Og ellers kunne du begynde at blande noget olie i roepillerne. Olie giver energi uden krudt. Start meget langsomt, da heste er længe om at begynde at kunne udnytte olien. Op til 3 dl om dagen kan du give uden problemer. Derover skal du til at kigge på f.eks. E-vitamin.

MVH

Jette

Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd

Sskssjddk
Forfatter: 
Dato:  05-09-2013 21:08

Altså, jeg hører jo til blandt Linamix entusiasterne. Min spiser det med største fornøjelse og udover lidt e-vitamin (grundet olieindholdet) er der ikke tilsat vitaminer eller andet. Dvs. du kan bruge det sammen med dit normale foder uden at skulle overveje vitamin/mineral overdosis. Min gamle dame kan blive temmelig varm på havre, men med Linamix'en er hun bare glad og i fint huld.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider