Hej,
Du er ude efter et foder, der holder huld på hesten uden at give den mere krudt i rumpetten, ikke?
Så kunne ERS Pellets fra Brogården være et bud som tillæg til hans ration lige nu. Det er et meget fiber- og olieholdigt foder, som er meget lavt i stivelse. Og så smager pillerne godt. Min dame er MEGET kræsen og vil hellere end gerne spise de andres müsli, når de bliver fodret på folden, men med disse ERS Pellets bliver hun ved sin spand, til den er slikket! Og jeg har brugt foderet i et år nu, uden at hun har skiftet mening, og det er noget nær rekord.
Og ellers kunne du begynde at blande noget olie i roepillerne. Olie giver energi uden krudt. Start meget langsomt, da heste er længe om at begynde at kunne udnytte olien. Op til 3 dl om dagen kan du give uden problemer. Derover skal du til at kigge på f.eks. E-vitamin.
MVH
Jette