Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvilket foder til 19årig springpony?
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 13:51

Jeg har brug for lidt vejlidning fra HN´s orakel

 

Vi har købt en 19årig springpony, den får bare havre nu, men tror simplethen ikke at han udnytter det godt nok.

Den mangler ikke kilo på kroppen, men mangler lidt gnist, og mere glans i pelsen.

 

Han har fået taget blodprøve, og mangler ikke umiddelbart noget.

Men min egen dyrlæge har anbefalet en kur af Vita b forte, tror jeg det hed.

 

Men jeg vil gerne give den et fuldfoder, hvor han er dækket ind. Ikke et der feder, med et der giver lidt power.

 

Nogen anbefalinger?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange slags
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 14:48

Hej,

 

Der findes efterhånden mange typer såkaldt fuldfoder, som jeg ikke kender, men jeg har rigtigt gode erfaringer med Brogårdens Sixteen Plus. Indholdet er specifikt rettet mod ældre heste, og jeg har oplevet et par aktive, ældre ponier og heste, som liiiige manglede det sidste, blive helt ungdommelige på det foder. Det får min varmeste anbefaling.

 

Her i pelssætningstiden kan de godt blive lidt matte og trætte, så et tilskud af B-vitamin er en rigtig god ide lige her og nu.

 

Hvis I holder jer til havren plus tilskud, så kunne I overveje et tilskud af Omega 3-6-9 olie - det er godt for hesten og pelsen sådan helt all-round.

 

MVH

Jette

 


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbumbum
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 15:10

Hej Jette,

 

Tak for svar, jeg kigger lige på Brogårdes.

 

Vi giver slet ikke havre mere, så hvis jeg kan undgå det, er det helt fint:-)

Vores anden springpony, får euiplaq fra st. Hippolyt, men den mangler hverken power, eller gnist :-)

 

 

Jeg hører gerne flere forslag :-)

 

 

Dbh Jane

0
0
Svar på denne tråd
 
 foder til gammel pony
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 19:17

TS, jeg kan læse at du bruger St hippolyt til den ene af dine ponyer. Hippolyt har også et produkt spcielt til den ældre hest, fodret hedder St Hippolyt Naturmusli Senior.

 

Jeg har selv en ælde ponyhoppe der bliver fodret med St Hippolyt Naturmusli Senior og hun har aldrig set bedre ud end efter hun er kommet over på Naturmusli Senior. Hendes pels er skinnende blank og hun har masser af energi i ridningen på dette foder.

 

Mins foderplan ser således ud for den kommende vinter

 

ST Hippolyt Naturmusli Senior 840 g fordelt på to måltider.

Hø og wrap ad libitum.

 

Min hoppe aldrig haft det bedre end hun har det nu og derfor tøver jeg heller ikke med anabefale det til andre.

 

Mette

 


carpe diem - grib nuet


Sov sødt

Kingo

31.10.1991 - juli 2008

 

Minnie

04.05.2006 - 29.05.2011

 

I er elsket og savnet

 

 

HF student anno 2009

 

BA i almen erhvervsøkonomi anno 2012

 

Barfodstrimmer bør forbydes ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 19:34

Hippolyts senior foder


 

 

*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbumbum
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 20:55

Tak for input

 

Nu har jeg kigget på Brogårdens foder, og kan se at den skal have en pæn slat om dagen, for at være dækket ind.

Stvielse er på 16% og sukker er på 6%

 

Jeg bruger stort set st. Hippolyt til alle hestene og er meget gald for deres produkter.

 

Nu har jeg så kigget på Senior fodret, men...

Stivelses indhold er på knap 23% og sukker er 8%

Min dyrlæge har anbefalet et stivelses indhold på absolut maks 20% og gerne mindre.

 

Han mangler som sagt ikke fylde, men et mere fordøjligt foder, som den rent faktisk kan optage....

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 21:39

Tag et kig på StrukturE så, den burde også kunne gøre tricket for ham og nyt indhold er nu på 14% stivelse :)


 

 

*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbubm
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 22:10

Tak for svar, men er det ikke et tilskudsfoder?

Jeg vil som sagt gerne udgå at give havre osv. kan selvfølgelig supplere med enten lucerne eller Pre alpin....men får den så ikke lige vel med proteiner....arghhh:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 22:57

Det kan stå alene sammen med grovfoderet


 

 

*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 ældre hest
Forfatter: 
Dato:  05-09-2013 08:26

 

Hej

 

Min 20-årige vallak fodres med Brogårdens Leisure mix, lidt lucerne og wrap - der supleres nogen gange med olie

 

Han har rigeligt med energi og ser fin ud i huld.

 

Brogården siger at jeg ikke behøver at skifte til Sixteen plus når han stadig fungerer fint på Leisuremix

 

Leisuremix har 14% stivelse og 7,5% sukker - min 630 kgs hest får 1,5-1,8 kg dagligt om vinteren.

 

Hilsen Anne

 


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider