er der nogle herinde som kan beregne foder?
jeg er nemlig lidt i tvivl om hvad jeg lige skal gøre 
Hjalte er blevet en smule (ikke meget!) bredere om maven, og mangler en lille smule energi i både ridning og longearbejde - han starter rigtig fint ud med masser af energi, men når han har været i gang lidt går gassen af ballonen.. han er ikke ugidelig og går imod - han mister bare lidt af sin power..
lige nu får han 5 kilo hø dagligt, er på forholdsvist kort græs fra 8-15 (ville gerne have ham mere ude, men da han går sammen med de andre ponyer som bliver lukket ud og ind på de tidspunkter har jeg ikke noget valg), og han får vitamin/mineral (racing mineral, 100 gr)og en stor håndfuld lucerne...
altså 5 kilo hø, græs, 100 gr vit/min pr. dag og en stor håndfuld lucerne pr. dag
er det fordi han ikke er dækket ind?
hvis han er dækket ind via vit/min hvad gør jeg så for at dække ham ind energimæssigt?
han skal selvfølgelig først og fremmest i bedre form - selvom hans puls falder hurtigt til normal, skal han jo alligevel tabe sig på nuværende tidspunkt..
er det en mulighed at give ham 100-200 gram fiberpiller pr. dag oveni det andet? bare for at se om det gør en forskel?
det skal siges at Hjalte er en fjordhest på 5 år, vældig oplagt og frisk generelt, men hidser sig ikke op over småting... han er altså ikke varm i hovedet, men er klar og fremadgående så snart han er i arbejde, og han bruger sig meget i kroppen, så der er jo nok også lidt af grunden til at han ikke holder poweren så længe - han giver simpelthen alt hvad han har.