Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hulk Hulk min hest har 41,3 i feber
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 20:54

Puha sidder på ferie over 2 timer fra min hest, og de ringede fra opstaldningsstedet at hun har 41,3 i feber. Hun spiser fint og det eneste de kan mærke var at min veninde der rider hende sagde hun var doven på tur. Dyrlæge vagten er kontaktet og hin har fået smertestillende ( vi havde noget i stalden) som er givet efter hans anvisninger. Tiden skal ses an et par timer. Er feberen ikke faldet kommer dyrlægen ud. Men puha det er bestemt ikke sjovt og være langt væk lige nu.

Jeg tænker jo straks det værste, kværke, kolik mm.

hun har dog ikke været uden byes men alligevel.

Hulk hvor har jeg ondt af mig selv lige nu :(

0
0
Svar på denne tråd

føler med dig....
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 20:59

Der er absolut ikke noget værre end at være langt væk, og ikke lige kunne komme hjem, når man så får syge dyr.....

Kæmpe kram - og opdater gerne hvordan det går med hesten.

Krydser fingre for den !!

Hilsen Tina

Ejer af Cisco Joy og Sofus !!

En verden uden heste - føj for et mareridt !!

0
0
Svar på denne tråd

Tak for det
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 21:09

Tina, det er så øv. Selvom opstaldningsstedet er meget kompetent og tidligere ejer af hesten, så er det bare abselut ikke sjovt. :(

0
0
Svar på denne tråd

Også et kram her fra
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 21:13

Og rigtig god bedring til hypsen :)

Små fødder sætter dybe fodspor.......

0
0
Svar på denne tråd

Tak tak
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 21:40

Har lige hørt nyt. Feberen er faldet til 40 på lidt over en time, så hyppen bliver inde i nat og tjekkes i morgen tidlig. Har hun stadig feber kommer min dyrlæge ud.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 22:32

Puha det er mit værste mareridt når vi er på ferie, at et af ens dyr bliver syge!!

Håber hun snart er ovenpå igen

*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

Også min
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 22:47

Og selvom jeg ved de passer godt på hende, og at det er ok at vente til i morgen, så har jeg det bare rigtig skidt med det og har vildt dårlig samvittighed, ville helst være hjemme så jeg kunne holde øje med hende natten igennem. Piha tror ikke jeg får sovet ret meget i nat. Selv om vagt dyrlægen sagde at vi skulle vente til i morgen hvis feberen faldt, så har jeg det stadig skidt med det.

Er det mig der er en bekymret og pylleret tosse?

0
0
Svar på denne tråd

æv for den
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 22:56

Nej synes bestemt ikke du er pylret. Jeg ville have forlangt en dyrlæge så på hesten med det samme med så høj en feber. Så jeg er mere pylret;)

Håber den hurtig får det bedre.

Hold os opdateret!!!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 23:16

Med så høj feber havde jeg tilkaldt dyrlægen, hvis det var min hest, ærlig snak :)

*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

2
0
Svar på denne tråd

Dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 23:47

Er ringet til, men de sagde vi skulke vente til i morgen når feberen faldt så hurtig. Det smertestillende hun har fået er 24 timers holdbart, så hun er dækket ind og feber nedsat til i morgen. Men til historien skal lige diges at hun to gange tidligere har i sit 7 årig liv har haft høj feber som er gået i sig selv efter et døgn. ( begge gange er hun tilset af dyrlæge og fået smertestillende til at slå feberen ned). Dyrlægen mener at hun får det istedet for en mild kolik, da hendes mave og imingorsvar er stærkt.

Så har det fint med at vente til i morgen nu når feberen er faldende, men jeg har det skidt med ikke selv ok kan være hjemme hvis det skulle blive være over natten. ( opstaldningsstedet holder selvfølgelig øje med hende)

0
0
Svar på denne tråd

Godt nyt
Forfatter: 
Dato:  21-08-2013 08:24

Feberen er faldet til 38,9 og dyrlægen er på vej ud og tjekke hende :)

1
0
Svar på denne tråd

Øv med øv på
Forfatter: 
Dato:  21-08-2013 15:02

Så var feberen steget til 39,7 da dyrlægen var på besøg. Lunger, hjerte fejler ikke noget. Ingen tegn på orm, kolik eller kværke. Ingen snot eller hoste. Umiddelbart en frisk sind hest bortset fra feberen. Dyrlægen har taget en blodprøve så hin kan få tjekket lever og nyrer. Hun er lidt mat og se på og spiser ikke så hurtig eller meget som hun plejer. Hin har fået noget feber nedsættende som hun skal have de næste dage.

øv øv nogen der har erfaringer eller forslag til hvad det kan være min hyp fejler.
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-08-2013 16:09

mon det er en virus? og nej, hesten har jo ikke et højt imunforsvar hvis den flere gange får så høj feber og syntes det lyder temmelig mærkeligt at denne skulle udvikle høj feber istedet for "mild kolik" fordi den har en "stærk mave"..

Jeg syntes det er meget forkert af dyrelægen bare at proppe smertestillende i hesten, uden selv at undersøge dyret, ISÆR når det nu er et tilbagevenende problem. Min dyrelæge havde fået sig en røvfuld hvis han havde forslået det.. (ikke at han kunne finde på det.)

For where your treasure is, your heart will be also.

2
0
Svar på denne tråd

Erfaringer
Forfatter: 
Dato:  21-08-2013 16:44

Jeg har lidt de samme erfaringer med min Fjordhest, som fra august sidste år og frem til febuar i år, havde høj feber (over 40) hver 3. måned næsten på datoen! Først den 22 august, herefter den 18 November, og sidst den 25 febuar.

Der var dyrlæge på hver gang, 3 forskellige, fordi det var vagtdyrlæger, og ingen kunne fortælle mig hvorfor, han fik smertestillende til at tage feberen og var frisk dagen efter. Deres foreslag var en virus infektion som hesten fik tilfældigt, fordi den er ung, 3 år, og stod opstaldet et sted hvor der kom og gik rigtig mange heste.

Jeg satte ind med immunstyrkende tilskud og fordøjelses forbedrende tilskud via foderet og der har ikke været noget siden, heller ikke efter at hesten blev flyttet til en nyt sted.

Jeg ringede rundt til forskellige dyrlæger for at høre hvad det kunne være, og et enkelt sted blev der snakket om at der kunne tages en bestemt blodprøve for at påvise hvilke antigener hesten reagerede på og den vej rundt finde den mere præcise årsag. Men denne blodprøve skulle tages lige i det hesten fik feber, da den ellers ville være upålidelig.

Venlig Hilsen

Maja Mandrup - hestefoderkonsulent

www.majamandrup.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nu lyder det
Forfatter: 
Dato:  21-08-2013 17:29

Måske lidt voldsomt mår jeg siger hun har haft det 3 gange. Hesten er 6 år og har haft det som 1 års og igen som 4 års så det er 2 år siden hun har haft det sidst. Hun bliver fodret med wrap ; græs om sommeren og regulator komplete) derudover får hun microvital kur 2 gange om året i forbindelse med fældning.

det var vagtdyrlægen der anbefalede smertestillende, da han mente den bedste løsning vil være at min egen dyrlæge tilså hende da han kender hesten op den omgivelser. (Det er den samme dyrlæge der har været på stedet hele hestens liv).

Det er en privat stald med 12 heste og igen af dem har været iden byes andet end på skov tur og til undervisning som de plejer.

jeg mener selv det er en dygtig og kompentent dyrlæge jeg har, og når han siger der ikke er noget og finde ud over feber, kan jeg ikke se hvad han kan gøre anderledes end give feber nedsættende medicin og tage blodprøver til nærmere undersøgelse.

LS Horses nu du har kritik på dyrlægen, mener du så vagtdyrlægen eller min egen? Og hvad synes du i såfald der skulle gøre anderledes?

Alle gode råd modtages gerne :)

1
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-08-2013 20:50

..Jeg mislæste det bare som, at det var din egen dyrelæge der 3 gange i træk havde valgt at gi hesten smertestillende mod høj feber istedet for at finde frem til problemet, især fordi vedkomne mente det kunne være kompensation for kolik (hvilket jeg stadig ikke forstår)

Det er dette "Dyrlægen mener at hun får det istedet for en mild kolik, da hendes mave og imingorsvar er stærkt." jeg finder ret underligt... :)

3x feber over mange år er selvfølgelig ikke så slemt, hvilke råd kunne du godt tænke dig? Råd ála vores bud på mulige diagnoser?

For where your treasure is, your heart will be also.

0
0
Svar på denne tråd

Hehe ...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2013 21:31

LS Horses jeg burde nok have uddybet hvilken dyrlæge jeg hentydede til :)

Det gik lige stærkt nok i frustrationen over ikke og være hjemme mm. Men det var vagt dyrlægens udtalelse ang. Smertestillende og det med kolik/ ikke kolik.

Heldigvis slog det smertestillende feber ned til i dag hvor mon egen dyrlæge kunne se på hende.

mht. Råd Tænker jeg andres erfaring og evt. Et bud på hvad det kan være.

1
0
Svar på denne tråd

har prøvet noget lignende....
Forfatter: 
Dato:  22-08-2013 14:56

Forrige weekend har jeg prøvet noget lignende....

Min ene unghest så lidt slap ud, spiste meget laaangsomt af det hø jeg havde lagt på marken og så pludselig også lidt for tynd ud. Undrede mig over at jeg ellers synes han ser fin ud i foderstand og pludselig virkede han lige lidt for slank.

Tog ham ind for at tilbyde ham lidt mad. Han viste interesse for krybben, men ville ikke spise. Umiddelbart virkede det som om der var noget galt inde i mund/svælg, men jeg kunne ikke konstatere noget med det blotte øje... Tog hans temperatur, som viste 40,2 og ringede derfor til dyrlægen.

Dyrlægen undersøgte ham i begge ender uden at finde noget oplagt. Han fik lidt til mave/tarm afslapning og for en sikkerhedsskyld penicilin.

Havde dyrlægen ude igen lørdag fordi temperaturen ikke var faldet. Heller ikke her fandt vi noget på eller i ham..... Efter 4-5 dage var han frisk, feberfri og helt sig selv, så det må have været en virus.

MÅske det også er tilfældet for din lille hyp?

Hilsen Dagmar

To dejlige springheste til salg: 6 års halvblods hoppe efter Carson Ask og 3 års vallak efter Champion For Pleasure/Corratus/xx

Forhandler af Regulator Complete......

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-08-2013 21:09

Jeg har også en 3 års shetter hingst, der står med samme symptomer, som Stutteri Springglad's unghest gjorde - dog knap så høj temperatur.

I går eftermiddag 38.7 - 4 timer senere 38.3 - her til morgen 37.9 - men nu her kl 19.30 var den 38.6

Jeg opdagede det også ved, at min stod og hang med mulen ned ved jorden. Han spiser også med lidt mindre appeltit.

Dyrlægen mener også, det er en virus, han har fået.

MVH.

Betina

3 shetlandshingste(født 2010), 2 sorte på 80 og 85 cm og 1 rød på 95 cm sælges billigt til gode hjem. Går sammen i løsdrift.

Har opdateret hestepas/fuld stamtavle.

Flere salgsponyer på w ...

0
0
Svar på denne tråd

hulle dulle
Forfatter: 
Dato:  23-08-2013 17:31

Min hest stod med 42 i feber tilbage i april.

Efter dyrlægebesøg (fredag aften) hvor han fik noget smertestillende, faldt feberen en smule men blussede så op igen hen ad eftermiddagen om lørdagen. På et tidspunkt ramte vi også 43 i feber.

Hulder røg derefter til Ansager og kom først hjem igen 5 dage senere. De fandt aldrig ud af grunden til hans høje feber.

Simone & Glibings Hulder 

Den smukkeste stjerne på himlen

Madison Søttrupgård

0
0
Svar på denne tråd

Så er der
Forfatter: 
Dato:  23-08-2013 20:08

Svar på blodprøverne. Min hest har fået e flåt overført virus. Ikke borelia, men en anden ikke så kendt virus. Det er gået i hendes røde blodlemer. Symtomerne er influenza lignende med høj feber, nedsat æde og drikke lyst samt stive lemmer.

0
0
Svar på denne tråd

Virusen
Forfatter: 
Dato:  24-08-2013 20:36

Hedder anaplasma, er der nogen der har erfaringer med det? Hvad er tidshorizonten? Og hvad kan mm forvente. Er der risiko for men? Min dyrlæge vil konfrerer med andre dyrlæger og vende tilbage mandag da han ikke har prøvet at behandle en hest med denne virus før.

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider