Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Ukrudts mark kan den wrappes?
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 18:25

Hejsa.

Jeg søger nogle gode råd angående en græsmark der er fyldt med ukrudt. Bla rigtig mange kamilleblomster, tidser, kornblomster og raps. Er det ok at lave wrap af dette?

 


Line med de to skønne hopper.

Kløvergård's Andrea

&

Heslegård's Poulina

0
0
Svar på denne tråd
 
 svært...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 20:36

...at lave en ordentlig kvalïtet, hvis ikke planter har et vist sukkerindhold. God wrap laves bedst af sletgræsser, der skårlægges inden de skrider for meget og stadig er grønne og friske. Derudover er der jo risikoen for giftige planter .


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 20:45

Sagen er den vi såede græs i pinsen. De blev hurtigt overtaget af tidsler og raps.:-( De fleste tidsler slog vi ned. Marken trænger til at blive klippet nu, så vi kan komme i bukt med ukrudtet. Men det er jo ikke godt kun at meje det for så kvæler det, det nye græs. Maskinstationen sagde de ville wrappe det. Men blir så i tvivl om hestene har godt af at æde det. Kan jo ikke rigtig se hvad der er derude.


Line med de to skønne hopper.

Kløvergård's Andrea

&

Heslegård's Poulina

0
0
Svar på denne tråd
 
 ukrudt
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 21:46

Sidste år slog vi græsset på et stykke, som havde "hold pause" fra afgræsning og var fyldt med alt muligt.

De blev tørret godt igennem inden det blev pakket ind.

 

Vil nok sige det er nogen af de bedste baller vi har lavet. De duftede helt vildt godt og hestene inhalerede dem næsten

 

De var helt klart vilde med blandingen af forskellige planter iforhold til "bare" græs..

 

Så det kan godt lade sig gøre med et godt resultat.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 22:41

Stald Lauenborg

Hvor længe lå det og tørrede?


Line med de to skønne hopper.

Kløvergård's Andrea

&

Heslegård's Poulina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Raps ...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 10:10

Er det ikke giftigt for hestene når det ikke er helt moden og tørt ?

 


 

Beklager taste og stavefejl

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Nyt: horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Ungheste sælges, 1, 2, 3 og 4 års drenge

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror..
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 11:18
Ikke det er raps, men en nærbeslægtet ukrudt der hedder agersennep..

Og det er korrekt at raps (og agersennep) indeholder stoffer der kan være skadelige..

Jeg ville enten fjerne raps/agersennep med hånd eller afslå helle arealet og kassere det afslåede materiale..


 

Prima hø i minibig sælges

Befinder sig i 7330, Brande

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke mange dage.
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 12:37

Det lå vist kun 2-3 dage, men der var også fuld sol og blæst de dage.

 

Vi fik virkelig en lækker kvalitet ud af det. Jeg vil gerne have det meget tørt og groft, hvilket skete.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wrappe ukrudt
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 22:14

Vi gjorde det samme sidste år. Vi havde en mark som hvor der ikke havde gået heste i over et år og som var fyldt med ja både tidsler, brændnæller osv. Det fik vi slået og tror det tørrede i 7 dage (blev slået omkring midten af august) Det blev til en sjov blanding men hesten åd det med største velbehag.

 

Så gå i bare i gang

 

 

Hilsen Rikke


Ridehal til rådighed 20x40 med en god sandbund (6752)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vedr. tørring
Forfatter: 
Dato:  21-08-2013 08:40

har jeg læst et sted, at hvis materialet ikke har samme tykkelse, græsstrå ift tidselstængel, skal man være mere obs på at det kan være svært at de tykke dele helt tørre. Jeg er dog laaaangt fra ekspert..

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej............
Forfatter: 
Dato:  21-08-2013 12:04

Ikke når den indeholder sennepsplanter som er giftige for heste.( raps, agerkål m.v)


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2013 17:27

Jeg giver mit cykelstyr (unghest der er svær at holde huld på) wrap fra enghø med alt mulig i. Det er ganske rigtigt, at det ikke indeholder de samme FE som ren græs-hø, men jeg tror at enghø med div. urter giver mere ædelyst, det er i hvert fald min erfaring.

 

Men pas naturligvis på de giftige planter :-)


Med venlig hilsen

Maria Lund

 

SR Balagur

&

Commander

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider