Hej 
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer med Haybars, slowfeeders eller hønet.
Mine heste står på træpiller og jeg synes det er enormt svært at fodre så de har hø til hele natten og samtidig ikke har mere hø end at det er spist op. Hvis de ikke får spist op, har de wrap i hele boksen også er det en h.... at muge ud i.
Jeg har så en hest der spiser forholdsvist langsomt og bruger meget tid på at hygge sig med sin mad. Han spiser mellem 18 og 20 kilo om natten, hvilket han helst skal blive ved med. Så jeg tænker ikke nødvendigvis at han skal have en slowfeeder, måske mere en haybar? For at holde gødning og mad adskilt.
Min anden hest er lidt af en labrador
Hun æder hele tiden. Hun får også mellem 18-20 kg hø og det kan hun altså æde i løbet af 4-5 timer! Det går sindsygt stærkt og hun nærmest propper det i sig. Så her tænker jeg helt klart slowfeeder.
Her kommer mine problemer så. Begge heste har sko på, så hønet i boksen er fuldstændig no go! Det tør jeg simpelthen ikke. Jeg ser allerhelst de spiser fra jorden, eller så tæt på den som muligt for at mindske støv i luftvejene, samtidig skal "beholderen" kunne rumme 20 kg plus/minus.
Så kære HN, hvad har I af erfaringer? Hvad har I gjort?
Mvh Mette