Tak for svar, både Charlotte og Jette.
Siden skaden opstod har hun været i kortvarig smertestillende behandling (5 dage m. metacam), har derefter fået 3 kiropraktor behandlinger, nr. 2 behandling havde virkelig positiv effekt, men efter nr. 3 er det som om, at det er gået tilbage igen.
Skal dog også tilføjes at hoppen er 23 år (ikke at hun på nogen måde er alderstilsvarende tværtimod og var det heller ikke inden skaden, plus hun er samtidig en hoppe med en utrolig høj smertetærskel, hvilket gør det rigtig svært, da der skal meget til for at hun giver udtryk for smerte, men som regel kan jeg hurtig aflæse hende), dvs. pt. virker hun ikke til at have ondt, hun har god appetit, er glad og bevæger sig, men stadig er der jo noget der ikke er i orden, siden hun stadig taber muskler ?
(ved godt at hun er i en høj alder, men hun er en hest der normalt kommer sig hurtig igen efter evt. skade, denne gang virker det bare som om, at skaden ikke rigtig kan findes nøjagtig ?)
Hun er rent-gående i skridt, trækker kun meget lidt i trav på hb., i galop er det som om at hb. bare følger vb. (galop set på fold),
når jeg renser hove, er hun meget forsigtig mht. at sætte hb. ned på staldgangen igen.
Planen fra dyrlægen, er at hun skal trækkes i frisk skridt på hård bund (asfalt, op og ned ad bakke) 2 x ½ time dgl., dog bliver hun træt efter 20 min., så har valgt at lytte til hende og ikke presse hende.
Pt. trækkes hun kun 1 x dgl.
(derefter skal jeg se hvordan det går, men som jeg tænker, jeg kan jo ikke sætte mig op på hende så længe, at hun er så muskel-fattig,havde selv tænkt på bom-arbejde, men så alligevel ikke, da hun jo altid gør hvad jeg ber hende om, men er ikke sikker på at det er det rigtige ?)
Hun går kun ude på græs i dagtimerne, dvs. er på boks om natten.
Får pt. kraftfoder morgen og aften, grovfoder aften.
(fra sept. 3 x kraftfoder, 2 x grovfoder)
Morgen og aften:
Fase Balancer 400gr.
Fiber P.: 100gr.
Lucerne: 150gr.
Raps-olie: 1dl.
Salt: ½ ske-fuld
Aften:
Wrap: ad lib. (checker hvor meget hun spiser og øger derefter)
Har tænkt mig at give hende Mobility ?
(får så at vide at det er spild af penge ?)
Gode råd modtages forsat gerne.