Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 højre og venstre
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 10:35

Har en hoppe på 6 år, som jeg har haft de sidste 2 år. I de 2 år har hun været super nem og dejlig på mange måder. Dog har vi kæmpet lidt med at finde det rette bid.

 

Hun har fået ordnet tænder og i samme omgang fået tjekket kroppen, da dyrlægen også er kiropraktor.. Hun har jævnligt fået massage og er blevet rost for hendes muskler.

 

Nu kommer så 'problemet':

I løbet af de sidst ca. 2 mdr er hun blevet mere tvær, og hun har forsøgt at stejle, men har ikke været de vilde, så har fået hende videre derfra, og redet videre.

I går valgte jeg at longere hende lidt og runde hende, og her var der ingen problemer venstre rundt. En dejlig rolig afslappet hest, men på højre volte forsøgte hun at bakke og halvrejse sig, men jeg valgte at få hende frem, da jeg tænkte, det er nødvendigt at prøve at presse hende lidt, for at se hendes reaktion. Herefter gik hun faktisk fint frem, og fik hende også til at bøje fint rundt om volten, og slappede af. Jeg skiftede så volte til venstre, og der var intet, og da jeg ville slutte af med højre, var det igen med en lill protest, men igen fik jeg hende frem og hun endte med en fin bøjning.

Det der så også er mærkelig, er at når jeg rider hende, er hun nemmere at runde til højre, men ikke til venstre. Og det er jo modsat i longe..

 

Nogen gode bud på, hvad det kan være? Der kommer selvfølgelig dyrlæge indover, hvis dette mønster fortsætter.



Venlig hilsen Pia






0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider