Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 wrap i varme
Forfatter: 
Dato:  09-08-2013 08:31

Da jeg kun har 6 heste, kan jeg ikke fodre nok wrap uden det bliver varm og muggen- hø er lidt træls , da jeg bliver nødt til at vande det, da en af mine heste ellers hoster.

Er der nogen der har en ide ???

 

 

til salg :

Hoppe-født 5/5/2012- Danglo's Top Elite e. Eminenz OLH / Mas Media XX military emne

Hingst - født- 7/5//2013- Danglo's Top Elan e.Eminenz OLH/ Mas Media xx- military emne

 


Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 mit valg
Forfatter: 
Dato:  09-08-2013 09:05

jeg får pakket lidt mindre baller når maskinstationen presser dvs baller med en længde på ca 1m i stedet for 130 cm. Får ca 10 baller af denne længde og de rækker til de varme uger vi normalt har i DK på en sæson

 

Disse baller sprætter jeg helt op dvs ryster alt fra hinanden (så tøre det til hø)iog vender det 1x dagligt

på denne måde har jeg stråfoder til rådighed i varmen når dyrene er på stald.

(mine går ikke på døgnfold)

 

Du må for gud skyld ikke udfodre wrap der er varmt/muggent heller ikke selvom du vander det.

Min allergi hest trives fint de få uger med den proces jeg beskriver ovenstående.

 

Karina

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 som ovenstående....
Forfatter: 
Dato:  09-08-2013 10:20

Enig med Karina:

Du må købe mindre baller, og alligevel ryste det hele op og vende det dagligt.

Find et køligt sted og opbevar det der....

 

Alternativt skal du skaffe indpakket hø, som ikke giver hoste....

 

Hilsen Tina


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!

 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 mindre baller
Forfatter: 
Dato:  09-08-2013 10:41

som de andre siger så må du ud i nogle mindre baller af wrap om sommeren, og så ellers ryste det hele op og helt opbevare det køligt, hvis dette er muligt.

 

men ellers må der jo vandes hø over en periode hvis det er helt umuligt at skaffe wrap.

Vores hø fra første slet, støver ikke når det rystes op, så måske du ellers har mulighed for at finde nogle gode baller hø fra første slet i år.

 

mvh

Mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

hø sælges, små baller. 1 slet fra i år ca. 10-14 kg i hver eller 1. slet fra 12, ca 14-18 kg i hver, pris 15 kr. stk.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Miniwrap
Forfatter: 
Dato:  09-08-2013 13:10

Ja, der kan på denne årstid bruges miniwrap baller a 40-45kg, så er der ingen spild. :-)


Miniwrap af lavfruktan stukturgræs, sælges.

Baller a´ca 40kg. Pris 85kr pr balle.

Afhentes ved Gørlev.

0
0
Svar på denne tråd
 
 wrap i varme
Forfatter: 
Dato:  09-08-2013 17:27

ja små wrap baller er nok sagen, men dyre og ikke lette at få fat i heromkring.jeg køber mit wrap hos en gårdmand- i minibig

 

Så må jeg vande hø til til det bliver koldt nok til wrap.


Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv at se her...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2013 19:27

www.billigeballer.dk

 

Her kan du søge på postnr-antal-art-str og den viser småballer tæt på dig..

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 wrap i varme
Forfatter: 
Dato:  09-08-2013 20:23

nyagergaard

tak for det

 


Helle

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider