Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvad skal jeg fodre min hest med
Forfatter: 
Dato:  07-08-2013 11:30

Det er en hoppe på 8 år med MEGET energi, men som gerne må tage en smule mere på.

Hun skal helst ikke have noget med for meget energi + det må ikke være alt for dyrt da jeg er på SU

 

er der nogle der har et forslag til hvilket foder, det gør ikke noget hvis jeg selv skal blande

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et bud..
Forfatter: 
Dato:  07-08-2013 11:40

kunne være HorseLux Easy, HorseLux Fiberpiller og en god lucerne uden melasse.. Samt hø/wrap ad lib..

 


 

Prima hø i minibig sælges

Befinder sig i 7330, Brande

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kunne det sagtens
Forfatter: 
Dato:  07-08-2013 11:43

Jeg ved ikke så meget om at fodre

men hesten jeg har købt har hos gamle ejer fået Pavo Condition og Linamix

sækken er 20 kg. og koster 240 kr. ved du evt hvor man kan købe det i nordsjælland altså holte, birkerød ...

Eller vil dit foreslag være billigere?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske billigere..
Forfatter: 
Dato:  07-08-2013 11:55

det kommer an på hvad hesten har brug for ;-)

 

Easy koster 130 kroner for 15 kg, hesten er dækket ind med ca. 500 gram.. Laver den lidt skal der lidt mere til..

 

Fiberpiller koster 100 kroner for 20 kilo.. Her kan bruges alt fra få 100 gram til flere kilo..

 

Lucerne er meget forskelligt og slet ikke sikkert at din hest har behov for.. Der er lucerne i Easy og hvis hesten ellers får masser af hø eller wrap, er den fint dækket ind..

 

Min ridehest får 500 gram Easy og mellem 500-1000 gram Fiberpiller.. Det vil sige en pris på maks. 280 kroner pr. måned.. Hvis han får høj ration fiberpiller en hel måned..

 

Fordelen ved fodringen er at det ikke indeholder korn (kan give meget energi, der bare ikke sætter sig på sidebenene).. Det er lav på sukker og stivelse, som heste ikke har brug for.. Også er det velsmagende og billigt..

 

Forhandler findes på www.miljofoder.dk under forhandler..

 


 

Prima hø i minibig sælges

Befinder sig i 7330, Brande

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super godt !
Forfatter: 
Dato:  07-08-2013 12:51

Altså hun plejer nemlig at få 1,5 kg pavo condition fordelt ud på dagen og det samme med 200 gram lina mix

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv at tjekke dette
Forfatter: 
Dato:  07-08-2013 13:15

www.vikingcs.dk/da-DK/Produkter/ Viking-Hestefoder.aspx

 

jeg er selv lige begyndt at foder med deres vital pellet basis. Den koster 102 kr for 20 kg.

Jeg har pt dog kun brugt det i ca 14 dage men begge heste syntes godt om det.

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum ;)
Forfatter: 
Dato:  07-08-2013 20:34

Min kommer inden længe til at få på

600g St. Hippolyt NaturMüsli (220,- for 20 kg)

100g Nutricell Tørgær (ølgær) (350 for 20 kg)

50 ml Flyende b-vitamin fra Blue Hors.

 

Dertil kommer så hø - Meget SU-venligt


 

- Anne Mikkelsen -

 

Heste er ikke mere skrøbelige end vi gør dem!

 

Stamtavlen afgører ikke hestens potentiale

- det gør rytterens dygtighed!

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider