Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

klæg, dumme kryb
Forfatter: 
Dato:  16-07-2013 19:53
Hej alle. er det ved og være slut med de sataner? Nogen der ved det? De har været her i evigheder snart.

Med venlig hilsen

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-07-2013 20:19

Nope desværre, der er flest af dem i juli og august, så de er der lidt tid endnu.

1
1
Svar på denne tråd

7891011
Forfatter: 
Dato:  17-07-2013 07:52

Tak for svar:-)

Jeg har fået tilsendt et rigtigt godt link også.

Jeg tæller bare dage ned :-)

Med venlig hilsen

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-07-2013 09:37

Nu har vi nærmest ingen klæg omkring gården heldigvis, men jeg har et stykke skov de kan gå ind i, samt skygge på jordfolden i form af et par store træer. På de store marker på den anden side af vejen, er der rigtig mange, så mange de kan få hestene lil at løbe sig ihjel. Så der har de også lidt skov og et hus, hvor vinduerne er blændet af for lys.

Klæg holder sig hvor der er sol og lys.

Jeg kan se på dyrene at klæg er mest aktive mellem kl 10 til ca 16 - 17 der holder de sig i skyggen.

0
0
Svar på denne tråd

7891011
Forfatter: 
Dato:  17-07-2013 09:55

Mine går i et område hvor der er mange klæg.

Har en dejlig stor fold for enden af et skovstykke, som er fyldt med dejlig frisk græs, og den fold var netop tiltænkt at de skulle gå på fra Juni - September. Men hestene flygter fra stedet, og har søgt ned foran gården hvor de kan gå ind på en mindre fold. Den fold er så spist totalt ned nu (var meningen de skulle have den til efteråret.) Hestene løber ikke rundt , men de slår meget med både hoveder og haler, og virker irriterede. Insektdækken er selvfølgelig brugt, men de "stresser" alligevel, så jeg synes ikke det giver den effekt som tiltænkt.

Jeg har også træer som de kan stå under, og det benytter de flittigt.

Jeg synes bare ikke problemet var så stort sidste år, men måske husker jeg forkert.

Med venlig hilsen

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-07-2013 15:08

Sidste år havde vi heller ikke sådan en varm sommer som i år. Det regnede mere eller mindre meget af tiden i juli.

MVH.

Betina

3 shetlandshingste(født 2010), 2 sorte på 80 og 85 cm og 1 rød på 95 cm sælges billigt til gode hjem. Går sammen i løsdrift.

Har opdateret hestepas/fuld stamtavle.

Flere salgsponyer på w ...

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider